معاون فناوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: به دنبال راه‌اندازی پارک علمی کودکان در کرمانشاه هستیم.
کد خبر: ۶۹۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 13 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، سیامک آزادی درمراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به لزوم همکاری مراکز دانشگاهی و پارک علم و فناوری، افزود: دانشگاه‌ها نباید نگاه خودرا فقط تا پایان مسیر آموزش ببینید، بلکه باید همکاری لازم برای کمک به تجاری سازی ایده‌های دانشجویان را داشته باشند.

وی پارک علم و فناوری را مرکزی برای کمک به پخته و تجاری کردن ایده‌ها دانست و افزود: پارک در مرحله اول با برخی ابزارهای انگیزاننده مانند برپایی ایده‌شوها کمک می‌کند افراد ایده‌های اولیه خود را مطرح کنند و سپس به صاحبان ایده‌های خوب مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌دهد تا بتوانند ایده خود را عملیاتی کنند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه یکی از موانع اصلی کارآفرینی ترس از مطرح کردن ایده‌ها است، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد از ترس اینکه شاید ایده آنها به نتیجه نرسد از عنوان آن خودداری می‌کنند، اما پارک علم و فناوری زمینه‌ای فراهم می‌کند تا همه افراد امکان طرح ایده خود را داشته باشند.

آزادی رسالت بعدی پارک علم و فناوری را حمایت از صاحبان ایده‌های برتر اعلام کرد و افزود: این حمایت در سه مرحله انجام می‌شود که مرحله اول آن با عنوان مرحله "رشد مقدماتی" برای مدت شش تا 9 ماه انجام می‌شود و صاحبان ایده در این مرحله از حمایت‌های معنوی و زیرساختی و تا حدودی مالی پارک برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی که از آن به عنوان مرحله "رشد" یاد می‌شود و معمولا سه تا پنج سال زمان نیاز دارد، به صاحبان ایده کمک می‌شود شرکت خود را ثبت کنند، کسب و کار شکل دهند و در نهایت وارد مرحله تجاری سازی شوند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه مرحله پایانی را ورود شرکت به مرحله پارکی اعلام کرد و یادآور شد: در این مرحله شرکت به اشتغال پایدار رسیده و حتی می‌تواند در حمایت از سایر افراد صاحب ایده به کمک پارک علم و فناوری بیاید.

آزادی با بیان اینکه یکی دیگر از بخش‌هایی که به پخته شدن ایده‌ها کمک می‌کند شتاب دهنده‌ها هستند، خاطرنشان کرد: شتاب دهنده در زمان سه تا پنج ماهه ایده را تعیین تکلیف می‌کند که قابلیت تجاری سازی دارد یا نه و در کنار آن به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای تجاری سازی ایده هم هست.

وی از راه‌اندازی اولین شتاب دهنده کرمانشاه با همکاری بخش خصوصی در زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان خبر داد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: در کنار شتاب دهنده، مراکز دیگری از جمله مرکز بازی‌های رایانه‌ای را داریم که در زمینه بازی و انیمیشن فعال است و دستاوردهای بین‌المللی هم دارد.

وی افزود: علاوه بر این بخش‌ها به دنبال راه‌اندازی پارک علمی کودک هستیم کهکارهای مقدماتی آن انجام شده است.

به گفته آزادی، راه‌ندازی این پارک به تقویت فرهنگ کارآفرینی از سن کم در کودکان کمک می‌کند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه از پیگیری برای راه اندازی مرکز نوآوری گیاهان دارویی و مرکز نوآوری صنایع شیمیایی هم خبر داد که ساختارهای آن و شرکت‌های فعال در این زمینه اکنون وجود دارد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار