مسئول آموزش و اشتغال بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون بسیج سازندگی استان کرمانشاه به بیش از ۲۲۰۰ نفر از افراد جویای کار آموزش‌های لازم توانمندسازی را ارائه داده است.
کد خبر: ۶۹۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 13 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،سینا کریمی ، با بیان اینکه بسیج سازندگی در حوزه توانمندسازی افراد جویای کار کوشش کرده تا با آموزش افراد بیکار آنها را توانمند و آماده حضور در بازار کار کند، اظهار داشت: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2200 نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

مسئول آموزش و اشتغال بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد افراد به 6000 نفر برسد، گفت: این آموزش‌ها در چهارده عرصه و در بحث کشاورزی، دامداری، شیلات و دام و طیور، پرورش ماکیان، بوقلمون، شتر مرغ، گیاهان دارویی و غیره انجام شده است.

کریمی افزود: در بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی نیز با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی هماهنگی‌های لازم انجام شد و این آموزش‌ها به افراد جویای کار در استان کرمانشاه ارائه خواهد شد که این آموزش‌ها در زمینه توانمندسازی جوانان نقش مفید و موثری دارد.

مسئول آموزش و اشتغال بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه در بحث اشتغال و اعطای تسهیلات خرد اشتغالزایی سازمان بسیج سازندگی پیگیری‌های لازم را انجام داده است، بیان کرد: تسهیلاتی برای افراد تحت آموزش برای ایجاد واحدهای اشتغال خانگی با اعتبار 150 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

کریمی خاطرنشان کرد: اگر بخش خصوصی و دولتی بتواند خارج از بوروکراسی اداری به اقدامات خود برسد بسیار راحت‌تر می‌توانند به ایفای نقش در راهبردهای اقتصاد مقاومتی بپردازند و امیدواریم دستگاه‌های متولی صدور مجوز بتوانند با در نظر گرفتن منویات مقام معظم شرایط بهتری را برای کارآفرینان و افراد توانمند در حوزه اشتغالزایی ایجاد کنند.

مسئول آموزش و اشتغال بسیج سازندگی استان کرمانشاه اشتغالزایی را یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: با کاهش بوروکراسی اداری می‌توان برای رسیدن به اقتصاد درون‌زا اقداماتی مفید را به انجام رساند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار