رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه از ساماندهی بیمه ۶ هزار ورزشکار بومی و محلی در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 13 December 2018

به گزارش تابناک ،بهرام بهروش رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه از برگزاری ۴۵ جشنواره بومی و محلی در استان طی سال جاری خبر داد.

وی خاطر نشان کرد : در زمینه پوشش حداکثری سه هزار خانه روستایی بومی و محلی نیارمند توجه ویژه مسولان مربوطه استانی هستیم.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه بیان کرد: اهالی اصحاب رسانه برای معرفی بیشتر هیات بومی محلی بازویی قدرتمند بوده و هستند، لذا در این سال‌ها علاوه بر تلاش هیات ها، انعکاس خبری این ورزش‌های سنتی بومی و محلی به واسطه آنان محقق می‌شود و جای کار بیشتری دارد.

این مسوول با اشاره به اینکه سال ۹۷ حدود ۴۵ جشنواره بومی و محلی در استان داشتیم، افزود: این ورزش‌ها در سطوح مختلف برگزار شده است که به ضن برخی متولیان تا امروز به اندازه کل کشور برنامه داشته ایم که در این راستا دستاورد‌های خوبی رقم خورده است.

بهروش ادامه داد: از جمله این دستاورد‌ها می‌توان به اعزام تیم چوب کشی به مرحله کشوری و کسب مدال طلا و برنز، اعزام ورزشکاران به مسابقات قرقیزستان و کسب رتبه سوم و... اشاره کرد.

وی به برگزاری ۳۰۰ مسابقه بومی و محلی طی سال جاری در کل استان با وجود وضعیت مالی موجود اشاره و بیان کرد: اعزام ورزشکاران کشتی سنتی و کسب رتبه نقره توسط یکی از قهرمانات این رشته از جمله دیگر دستاورد‌های این عرصه ورزشی است.

بهروش به برگزاری کارگاه داوری زوران که طی آن ۴۰ نفر گواهی داوری و مربی گری دریافت کردند، افزود: برگزاری المپیاد ورزشی محلات در همه شهرستان‌های استان از جمله عملکرد ما بوده است.

وی به برخی چالش‌ها و مشکلات هیات‌های بومی محلی استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: کمبود اعتبار مالی با توجه به گستردگی هیات‌های ورزشی با بیش از ۹۲۰ نفر جمعیت مسوولان هیات‌های این ورزش در سطح روستا‌های ما و در حوزه کاری ما برابر هیات کل کشور است، لذا احیای بازی‌های سنتی بومی و محلی کار دشورای محسوب می‌شود که بر عهده کل مسوولان استان قرار دارد.

این مسوول با تاکید بر اینکه احیای ورزش‌های بومی و محلی نیازمند توجه خاصی است، افزود: ورزش زوران به نام کرمانشاه ثبت شده است و افتخار بزرگی برای استان کرمانشاه محسوب می‌شود.

وی به بحث سالن‌های ورزشی و تجهیز آن اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش ورزش همگانی، انفرادی و گروهی از سوی متقاضیان ورزشی درخواست‌های بسیاری شده است و انتظار داریم مشکلات زمین و محوطه ورزشی آن نیز به زودی برطرف شود.

بهروش با یادآوری اینکه توسعه بازی‌های سنتی و بومی محلی خواست همه ملت ما است، ادامه داد: امیدواریم در طول مدت خدمت گذاری در این راستا علاوه بر همراهی هیات ها، مسوولان مربوطه مساعدت لازم را به عمل بیاورند.

این مسوول با اشاره به اینکه در زلزله اخیر استان و حواشی آن نیاز به نشاط و ارتقا روحیه شهروندان می‌رود، بیان کرد: به منظور امیدآفرینی در این راستا با اجرای برنامه‌های متنوع باید تدابیر لازم را به عمل بیاوریم.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار