نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: پیاده روی اربعین فرصت خوبی برای معرفی امام حسین (ع) به مردم جهان است، زیرا هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند جمعیت میلیونی حاضر در پیاده روی اربعین حسینی را دور هم جمع کند.
کد خبر: ۶۹۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳ 13 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما امروز (۲۳ آذر ) در همایش تجلیل از خادمین اربعین حسینی که در حسینیه شهدا مزار شهدای شهر کرمانشاه برگزار شد، از امام حسین(ع) به عنوان سرمایه بزرگی یاد کرد که خداوند به ما داده و افزود: حرکت در مسیر سید الشهدا(ع) سعادت دنیوی و اخروی برای ما به همراه می آورد.

آیت الله علما سپس با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ریشه در محرم و صفر دارد، افزود: پیروزی انقلاب و تمام موفقیت های نظام پس از انقلاب و اقتدار امروز ایران اسلامی همه به برکت سیدالشهدا (ع) بدست آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به ضرورت خدمت به دستگاه سید الشهدا(ع) اذعان کرد: هرچه به این دستگاه خدمت شود کم است.

آیت الله علما با بیان اینکه باید امام حسین(ع ) را به جهانیان معرفی کنیم، گفت: پیاده روی اربعین فرصت خوبی برای معرفی امام حسین (ع) به مردم جهان است، زیرا هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند جمعیت میلیونی حاضر در پیاده روی اربعین حسینی را دور هم جمع کند.

بهمن صحرایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه نیز در این همایش با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی تعداد موکب های استان کرمانشاه در اربعین امسال در مقایسه با سال گذشته، افزود: تلاش شد تا با افزایش تعداد موکب ها خدمات بهتری به زوار عتبات عالیات ارائه شود.

صحرایی با اشاره به حجم بالای تردد زوار اربعین حسینی از استان کرمانشاه،گفت: اربعین امسال بیش از 90 درصد زواری که مرز مهران را برای تردد به عراق انتخاب کرده بودند از استان کرمانشاه عبور کردند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت راه اندازی حداقل یک زائرسرای دائمی در استان برای خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات افزود: پیگیر تامین زمین برای ساخت زائر سرا هستیم.

صحرایی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در صورت در اختیار داشتن زمین از محل کمک های خیرین اقدام به ساخت این زائر سرای دائمی خواهد کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه مرز خسروی از گذشته های دور مسیر تردد زوار عتبات عالیات بوده، ابراز امیدواری کرد: با مرتفع شدن موانع بازگشایی مرز خسروی شاهد باز شدن این مرز در اربعین سال آینده باشیم.

در پایان این همایش از تعدادی از خادمین اربعین حسینی تقدیر شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار