کد خبر: ۶۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 30 July 2015
معاون فرهنگی ومطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از کسب رتبه ششم نشر کتاب کشورتوسط این استان درسه ماهه اول سال جاری خبرداد.
محمد طاهری روز پنج شنبه درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمار خانه کتاب کشور ناشران البرزی با رشد بیش از 30 درصدی نشر کتاب در سه ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، موفق به چاپ و نشر 132 عنوان کتاب شدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته رتبه هشتم کشوری را در این بخش داشتیم، اظهار داشت: این در حالی است که در سال ماهه اول سال 93 ، 103 عنوان کتاب توسط ناشران این استان منتشر شد.

وی این ارتقاء را نشان دهنده فعالیت خوب ناشران البرزی دانست و گفت: از این تعداد کتاب منتشر شده در سه ماهه اول سالجاری 124 عنوان تالیف و هشت عنوان ترجمه شده بود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: همچنین از این تعداد عنوان کتاب که در کل به میزان 141 هزار و 300 نسخه تیراژ داشته، 120 عنوان چاپ اول، 12 عنوان چاپ مجدد بوده است.

وی بیان داشت: استان های تهران، قم، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی رتبه های اول تا پنجم در این بخش را قبل از استان البرز کسب کرده اند.

طاهری گفت: در سه ماهه اول سال جاری 34 ناشر در البرز فعال بوده اند بطوریکه در این مدت حداقل یک عنوان کتاب را منتشر کرده اند.

وی میزان فعالیت پرکارترین ناشرین این استان در سه ماهه اول سالجاری را به ترتیب، نشر شانی با 28 عنوان، مدیر فلاح با 21 عنوان، پایتخت با 13 عنوان، جوزان با 11 عنوان، گردوی دانش با شش عنوان، نجم کبری با شش عنوان، آوای ویانا با پنج عنوان، الماس البرز با پنج عنوان، پژوهش اخوت با چهار عنوان و چکامه باران با چهار عنوان نشر کتاب برشمرد.

در استان البرز حدود 100 ناشر وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار