کارشناس دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: عملیات مرمت و بهسازی راسته بازار بنکدارهای بازار قدیمی کرمانشاه که از سال گذشته آغاز شده بود، با صرف بیش از دو میلیارد تومان اعتبار به اتمام رسید.
کد خبر: ۶۹۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 15 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدرضا رشیدی  بااشاره به آغاز مرمت، احیاء و ساماندهی بازار قدیمی کرمانشاه از 23 سال پیش، اظهار کرد: این بازار جمعا 30 هزار متر مربع مساحت دارد و مشتمل بر 18 راسته بازار است.

وی بابیان اینکه طی سالهای گذشته کار مرمت و احیاء بخش هایی از راسته بازارهای بازار قدیمی کرمانشاه انجام شده، افزود: راسته بازار بنکدارها از جمله راسته بازارهای کرمانشاه است که از محل اعتبارات سال 95 کار مرمت و بهسازی آن از اوایل سال 96 آغاز شد.

کارشناس دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی استان تصریح کرد: در این راسته بازار که ادامه راسته بازار آهنگرها و متصل به راسته بازار صندوق سازها است، جمعا 40 چشمه تاق وجود دارد که 25 چشمه تاق آن سال گذشته مرمت و بهسازی شد.

وی بااشاره به آغاز فاز دوم مرمت سردرها و چشمه تاق های این راسته بازار از مرداد امسال، عنوان کرد: در فاز دوم مرمت و بهسازی این راسته بازار که رو به اتمام است، عملیات اجرایی روی 15 چشمه تاق باقی مانده نیز انجام شد.

رشیدی تاکید کرد: با اتمام این فاز مرمت کل راسته بازار بنکدار ها به پایان می رسد، البته پلی که نقطه اتصال بازار و آبشوران است مانده که منتظر طرح شرکت آب منطقه ای استان هستیم تا بتوانیم بصورت علمی و اجرایی عملیات مرمت آن را انجام دهیم.

وی یادآورشد: مجموع کل اعتبار صرف شده برای مرمت و بهسازی این راسته بازار طی دو سال گذشته حدود دو میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار