عدم برگزاری مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا در کرمانشاه از سوی مسؤولان ذی‌ربط، سبب اعتراض این قهرمانان شده است.
کد خبر: ۶۹۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ 16 December 2018

به گزارش  تابناک به نقل ازخبرگزاری فارس  آمار موفقیت‌های ورزشکاران معلول و جانباز کرمانشاه در سال‌ها و ماه‌های اخیر، بهتر از همیشه شده و ورزش کرمانشاه با رویاهای بزرگ‌تر از قبل، به این ورزشکاران دل‌بسته است.

بعضی از مردم طرفدار رشته‌هایی هستند که لقب برنده را همیشه با خود یدک می‌کشند، البته این در دنیای ورزش تقریبا غیرممکن است اما می‌توانیم ورزشی را انتخاب کنیم که به این ایده‌ نزدیک باشد.

به عنوان مثال، طرفداران کشتی تقریبا خیالشان راحت است که در این رشته کسی روی دست آن‌ها بلند نمی‌شود، آن‌ها با خیال راحت بازی‌های ستاره‌های خود را دنبال می‌کنند و از این که با اختلاف در صدر محبوب و پرافتخارترین رشته‌های ورزشی هستند لذت می‌برند.

اما وضعیت دیگر مثل سابق نیست، کشتی و وزنه‌برداری دیگر در منطقه سبز قرار ندارند، ورزشکاران جانباز و معلول کرمانشاه وضعیت را پیچیده‌تر کرده‌اند. آن‌ها براى کرمانشاهی‌ها به اسطوره افسانه‌اى، هویت ملى، انسان‌های مقدس تبدیل شده اند.

*باید شان افراد را حفظ کنند

محمد خالوندی قهرمان پارالمپیک ریو معمولا کم حرف می‌زند، اما وقتی که حرف بزند توفان به راه می‌اندازد.

وی که به خاطر عدم برگزاری مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا به شدت ناراحت است حرف‌هایی می زند که خیلی از آن‌ها جای تامل دارد، طوری که این طور به نظر می‌رسد که ورزش استان در یک تنگنای تاریخی قرار گرفته است.

خالوندی دلش پر است، اما این بار ترجیح می‌دهد خیلی چیزها را به زبان بیاورد و درباره رازهایی که در سینه دارد سکوت نکند.

محمد خالوند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، اظهار داشت: تفکرات غلطی که در خصوص ورزشکاران جانباز و معلول وجود دارد تازگی ندارد، این تفکرات دیگر کهنه شده است که نباید به آن اهمیت داد.

دارنده مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا تصریح کرد: به طور ناخودآگاه، این قضیه در میان همه جا افتاده است که ورزشکاران جانباز و معلول سرشان را پایین انداخته‌اند و در مقابل همه چیز سکوت می‌کنند.

وی تاکید کرد: اداره ورزش و استانداری در کم‌ترین زمان ممکن مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی را برگزار کردند، اما وقتی نوبت به مدال‌آوران جانباز و معلول رسید، برنامه را به تاخیر می‌اندازند، حرف من این نیست که اداره فقط به ما کمک مالی کند، تنها می‌گوییم آن‌ها اعتدال را رعایت کنند.

قهرمان پارالمپیک ریو خاطرنشان کرد: تمامی ورزشکارانی که در ورزش کرمانشاه تاثیرگذار بوده‌اند، برگردن اداره ورزش حق دارند، نمی‌خواهم بگویم که با این نظر موافقم یا مخالف، اما اداره ورزش موظف است که تمام خواسته‌های اولیه ورزشکاران را فراهم کند.

خالوندی خاطرنشان کرد: حدود چند هفته است که منتظر برگزاری مراسم تجلیل هستیم، اما اداره ورزش هر بار بهانه می‌آورد و برگزاری مراسم را به تعویق می‌اندازد.

قهرمان پرتاب نیزه جهان اظهار داشت: همه جا از قهرمان‌های ورزشی تقدیر می‌کنند، اما در کرمانشاه می‌بینم که به این قشر زحمتکش اهمیت نمی‌دهند، این اصلا خوب نبست و باید شان افراد را حفظ کنند.

وی با اشاره به عدم اشتغال قهرمانان ورزشی معلول و جانباز کرمانشاه، اظهار داشت: برخی بهانه‌گیری می‌کنند و با مطرح کردن این ادعاها می‌خواهند شانه خالی کنند، وقتی نمی‌خواهند مشکل اشتغال ما را حل کنند پس بهانه‌های الکی و اذیت کننده مطرح نکنند.

خالوندی تاکید کرد: هیچ کدام از بچه‌های پارالمپیکی مشکل حاد جسمانی ندارند و حتی حاضر هستیم با کارمندان اداره ورزش مسابقه آمادگی جسمانی برگزار کنیم تا معلوم شود چه کسی از نظر بدنی با مشکل مواجه است.

قهرمانان بازی‌های پاراآسیایی جزو ورزشکاران بی‌حاشیه و با اخلاق کرمانشاه بوده و هستند، اما با بی‌اهمیت جلوه دادن آن‌ها از سوی اداره ورزش و جوانان، سبب شده است که این چهره ها بعد از مدت‌ها سکوت چنین مطالبی را بیان می‌کنند که در نوع خود عجیب است، این دست از رفتارها و انتقادها هرچه باشد به چهره ورزش کرمانشاه لطمه وارد کرده و باید تدبیری برای جلوگیری از آن اندیشیده شود.

اما در وصف عدم برگزاری همایش تجلیل از قهرمانان ومدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی که دست پر به ایران بازگشتند باید بگوییم که ما را ببخشید که شما را نمی‌بینیم، نمی‌شناسیم؛ شهر شلوغ است. ما عادت داریم آن‌هایی که فقط زیر نور چراغ‌ها هستند را ببینیم، ببخشید که موفقیت‌تان در جاکارتا را ندیدیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار