مدیر اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل و بازرسی ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دخالت در امور پزشکی توسط آرایشگاه‌های بانوان نباید صورت گیرد.
کد خبر: ۶۹۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳ 16 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،کیومرث رحیمی اظهار داشت: بیشترین تخلفات مشاهده شده در آرایشگاه های زنانه شامل عرضه محصولات فاقد برچسب و نشان سلامت و استفاده از دستگاه ها و روش هایی که دخالت در امور پزشکی محسوب می شود، است.

وی افزود: این آرایشگاه ها به سمت پاکسازی پوست به روش UV، روش میکرولیدینگ، میکرودرم، پرسینگ ناف، لب و گوش روی می‌آورد که دخالت در امور پزشکی است.

مدیر اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل و بازرسی ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: برخی از اقداماتی هم که آرایشگاه ها مجاز به انجام آن هستند باید تحت شرایط خاصی انجام شود که در حال حاضر اینگونه نیست.

وی تصریح کرد: در هشت ماه گذشته ۶۵۰ مورد بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه کرمانشاه به عمل آمده که ۸۰ درصد آنها منجر به کشف برخی تخلفات شده است.

رحیمی با بیان اینکه ۱۱۰۰ آرایشگاه زنانه در مرکز استان داریم، گفت: آرایشگاه‌های متخلف از مواد آرایشی بهداشتی تقلبی استفاده و به عرضه دارو می‌پردازند.

وی خواستار مراجعه مردم به مراکز مجوزدار جهت دریافت خدمات مجاز آرایشگاه ها شد و افزود: مردم نباید آن دسته از اقداماتی که باید پزشک در شرایط خاص و به صورت استریل انجام دهد را در آرایشگاه ها بپذیرند و این تهدیدی جدی برای سلامتی است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار