رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:امسال ۱۰۶ هکتار به سطح زعفران استان اضافه شد و سطح کل زعفران استان به ۲۱۱ هکتار رسیده که نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.
کد خبر: ۶۹۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 17 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشا ورزی استان کرمانشاه، دکتر شهبازی افزود: سیاست ما در بخش کشاورزی توسعه کشت های اقتصادی با رویکرد اشتغالزایی است.

شهبازی تصریح کرد:اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و اجرایی شدن این برنامه ها با جدیت پیگیری می شود.

شهبازی خاطرنشان کرد: کشت زعفران با توجه به درآمد بالا و مصرف آب پایینی که دارد مورد توجه کشاورزان بوده و در این راستا سازمان جهاد کشاورزی نیز حمایت های مناسبی برای کشت این محصول داشته است.

وی در ادامه به اقدامات سازمان در حوزه توسعه گیاهان دارویی پرداخت و اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های سازمان، توسعه گیاهان دارویی بوده که خوشبختانه امسال 2 برابر تعهدی که برای استان در نظر گرفته شده، اجرایی شده است.

شهبازی گفت: در زمینه فراوری گیاهان دارویی نیز مجوز 2 کارخانه فرآوری گیاهان دارویی صادر شده که در توسعه این بخش بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

شهبازی دیگر اقدام اساسی در راستای اقتصاد مقاومتی را توسعه باغات بیان نمود و گفت: توسعه باغات در استان به صورت مدرن در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید محصولات باغی در باغات مدرن بسیار بالاست، از حمایت ها برای توسعه باغات به صورت مدرن خبر داد.

وی توسعه گلخانه ها را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: توسعه گلخانه ها در راستای تولید محصولات خارج از فصل، افزایش بهره‌وری از آب و ایجاد اشتغال بوده که در استان در حال اجراست.

وی تصریح کرد: تولیدات گلخانه ای باعث اشتغالزایی و رونق صادرات محصولات کشاورزی می شود.

شهبازی در ادامه اجرای توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار، مهار آبهای سطحی و پیگیری مشکلات طرح های راکد و نیمه راکد در استان را از دیگر اقدامات در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان داشت.

شهبازی با بیان اینکه در استان جلسات متعددی در استانداری کرمانشاه و جهاد کشاورزی برای فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال برگزار شده افزود: 443 واحد راکد و نیمه فعال در استان داریم که 103 واحد راکد و 171 واحد از اینها در مناطق زلزله زده تخریب و غیرفعال شده اند که برای راه اندازی آنها تسهیلات مناسبی در نظر گرفته شده است.

شهبازی در پایان افزود: در راستای حل مشکلات این واحدها 71 جلسه برگزار شده و تاکنون 66 واحد غیر فعال، مجددا فعال شده اند و تلاش برای فعال سازی سایر واحدها نیز ادامه دارد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار