سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، لاشه دام و مرغ استحصالی از کشتارگاه های استان را هم سالم و هم شرعی اعلام کرد و گفت: در همه کشتارگاه های استان روحانی ناظر ذبح شرعی و دامپزشک ناظر بهداشتی مستقر می باشد و مردم از نظر حلیت و سلامت گوشت خیالشان راحت باشد.
کد خبر: ۶۹۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 17 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه؛ در دیدار سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با آیت الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، وی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است، گفت: مایحتاج غذایی مردم توسط این وزارتخانه تامین می شود که محصولات آن به کشورهای همجوار همچون عراق صادر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افود: جهادکشاورزی نام بامعنایی دارد و در انواع و اقسام کارها با مردم درارتباط دارد و برای جمعیتی اشتغالزایی ایجاد کرده و شاید کم تر ارگانی همانند جهاد کشاورزی جذب نیرو داشته باشد.

وی افزود: جهادکشاورزی از ابتدای انقلاب خود را نشان داده و مقام معظم رهبری همانند امام راحل به این ارگان نگاه ویژه ای دارد و با وجود برخی مشکلات در کل خادم خوبی برای مردم بوده است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر نگاه و تولید داخلی ادامه داد: رهبری می خواهد نگاهمان به دستان خود باشد و جهادکشاورزی در راس این امر قرار دارد.

آیت الله علما با تاکید براینکه خودکفاشدن در زمینه تولید و پرورش آبزیان به سود کشور است گفت: جهادکشاورزی اگر پای کار باشد یکی از وزارتخانه های خدوم کشور است که می تواند ابتکارات زیادی داشته باشد.

وی اضافه کرد: کرمانشاه نسبت به سهم خودش نباید عقب باشد و روز به روز باید در حال فکر و تدبیر باشیم و استان با وجود داشتن چنین آب و زمینی، نباید بیکار داشته باشد.

دکتر خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این دیدار با اشاره به آبیاری تحت فشار 73 هزار هکتار از اراضی زیر کشت، افزود: اعتقاد بنده بر استفاده از آب های سطحی می باشد و تا حد توان نباید از آبهای زیر زمینی استفاده شود زیرا این گونه آبها از ذخایر محسوب می شوند و به آیندگان تعلق دارد.

وی با بیان استفاده بی رویه در برخی مناطق و دشت های استان از اب های زیر زمینی و حفر چاه های غیر مجاز، خاطر نشان کرد: این بهره برداری بی رویه با عث ایجاد بیلان منفی در دشت های استان شده است.

وی در ادامه افزود: کشت چغندر نیاز مملکت واست ولی هیچ وقت رها نشده و با ایجاد محدودیت هایی در کشت آن، حافظ آب های زیر زمینی بوده ایم البته با افزایش بهره وری در واحد سطح متوسط تولید چغندر در هکتار به 75 تن رسیده است.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا نماینده محترم مردم شریف سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف خطیر دامپزشکی در حفظ سلامت عمومی جامعه تصریح کرد: تا حد توان با کمک مجمع نمایندگان استان از برنامه های فنی دامپزشکی حمایت می کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا خواستار حمایت همه جانبه مسولین ارشد استان از اداره کل دامپزشکی شد و افزود: این ارگان با ارائه خدمات رایگان از قبیل واکسیناسیون دام ها حامی قشر تولید کننده و حافظ سرمایه های دامی استان است که می بایست به شکل ویژه دیده شود.

نماینده مردم شریف سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات ارزنده مجموعه جهاد کشاورزی به مردم بیان داشت: این وزارت خانه دارای مسئولت های مهمی است و توجه به آن توجه به تولید ملی و غذای مردم است.

دکتر امید حاج محمدی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در این دیدار به حضور ناظرین ذبح شرعی در همه کشتارگاه های استان با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی اشاره کرد و افزود: در همه کشتارگاه های استان روحانی ناظر ذبح شرعی حضور فعال دارد و همکاری خوبی بین دامپزشکی و روحانیون مستقر دراین کشتارگاه وجود دارد.

او دامپزشکی را یکی از بالاترین دستگاه اجرای از نظر میانگین سطح تحصیلات دانست و گفت: تلاش ما ارائه خدمات به بهره برداران این حوزه و جامعه هدف و همچنین کمک به تامین و ارتقای سلامت دام و فراورده های دامی است.

دکتر حاج محمدی افزود: روحانیون در شناساندن جایگاه دامپزشکی و غذای حلال به مردم کمک فراوانی به این اداره کل می کنند که جای قدردانی دارد.

وی تصریح کرد که دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی نیز به خوبی توانسته است ناظرین ذبح شرعی را در کشتارگاه ها ساماندهی کند.

گفتی است دراین دیدار مسئول نمایندگی ولی فقیه در شیلات ایران و همچنین مدیرکل شیلات و مدیریت تعاون روستایی استان کرمانشاه و جمعی از مدیران نیز حضور داشتند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار