یک کارشناس مسائل مذهبی بر ضرورت پررنگ تر شدن اتحاد بین حوزویان و دانشگاهیان برای حل مشکلات تاکید کرد.
کد خبر: ۶۹۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 17 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام دکتر محمدقاسم احمدی در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حوزه های علمیه و دانشگاه ها دو مرکز علمی اثرگذار در کشور هستند که هر دو وظیفه تربیت انسان‌ها را برعهده دارند، اضافه کرد: پیشرفت کشور در سایه همراهی، هماهنگی و همگرایی حوزه و دانشگاه به دست خواهد آمد.

این عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه همچون دو بال علمی هستند که در کنار هم مسیر توسعه کشور را میسر می‌کنند، ادامه داد: اتحاد این دو نهاد رشد علمی کشور را به همراه آورده و منجر به پرورش نیروهای کارآمد و متخصص خواهد شد.

وی یادآوری کرد: فارغ التحصیلان حوزه و دانشگاه امور کشور را اداره کرده، لذا اگر تربیت شدگان این دو نهاد با هم در تعامل باشند جامعه آرمانی شکل خواهد گرفت.

احمدی تصریح کرد: در شرایط کنونی که کشور بر مبنای نظام اسلامی اداره می شود، ضرورت اتحاد بین حوزه و دانشگاه بیشتر احساس می‌شود، چرا که اگر تربیت شدگان حوزه و دانشگاه از نظر اخلاقی، اعتقادی و دینی ضعیف باشند از جامعه آرمانی دور خواهیم شد.

رئیس پیشین دانشکده علوم قرانی کرمانشاه یادآور شد:هر جا بی دینی بیشتر باشد شاهد عملکرد نامناسب بر اثر ضعف اعتقادات خواهیم بود که می تواند به بدنه نظام آسیب وارد کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر کشور را انسان های سالم خود ساخته، متدین و پاکدست اداره کنند مشکلی نخواهیم داشت، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر می توانند مشکلات جامعه اسلامی را حل کرده، لذا در شرایط کنونی بیش از هر چیز نیاز به پررنگ تر شدن اتحاد بین این دو مرکز احساس می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار