مدیر روابط عمومی هواشناسی استان کرمانشاه به شروع فعالیت سامانه بارشی قوی و فعال در جو منطقه اشاره کرد و گفت: بارش برف ناشی از این سیستم، در نواحی سردسیر قابل مشاهده است.
کد خبر: ۶۹۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 17 December 2018

به گزارش تابناک به نقل زا فارس،پروانه صفری ، اظهار داشت: مطابق انتظار سامانه بارشی قوی و فعال جو منطقه را هم‌اکنون تحت تاثیر قرار داده و بارش‌ها به تدریج در آخرین روزهای فصل پاییز آغاز شده است.

مدیر روابط عمومی هواشناسی استان کرمانشاه اوج فعالیت این سیستم را از ظهر امروز (دوشنبه) تا صبح سه‌شنبه اعلام و بیان کرد: انتظار می‌رود این سامانه ضمن کاهش محسوس دمای روزانه، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد باشد و احتمالا بارش برف ناشی از این سیستم، در نقاط بیشتری از نواحی سردسیر (منطقه اورامانات) قابل مشاهده خواهد بود.

وی مه صبحگاهی را مهمترین پدیده برای روز چهارشنبه در بیشتر نقاط استان پیش‌بینی کرد و افزود: بعد از این سیستم سامانه دیگری طی روز پنجشنبه مجددا منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد که این سامانه از شدت و گستردگی کمتری برخوردار خواهد بود.

صفری ادامه داد: بعد از سامانه اواخر هفته، در حال حاضر خروجی مدل‌ها، وقفه حدودا 10 روزه بارشی را نشان می‌دهد.

به گفته این مسؤول، بارش دی‌ماه براساس آخرین خروجی مدل‌ها، نرمال تا کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود، اما احتمالا نیمه دوم این ماه بارش‌ها تا حدودی بهبود می‌یابد.

مدیر روابط عمومی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: منطقه سردسیر استان طی 2 هفته آینده، شبانه دماهای زیر صفر را تجربه می‌کنند، اما دمای روزانه در اکثر روزها بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار