امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: دانشگاه و حوزه به‌عنوان ۲ بال برای رسیدن به خوبی‌ها و برای رسیدن به یک زندگی با آسایش و آرامش باید با یکدیگر هم‌اندیشه و همراه باشند.
کد خبر: ۶۹۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 17 December 2018

به گزارش تابناک به نقل ازخبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام محمد‌طه مهری پیش از ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در تالار شهرداری برگزار شد، خجسته‌ترین پیامدهای انقلاب اسلامی را وحدت حوزه و دانشگاه دانست.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب ادامه داد: طرح مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را می‌توان از آثار انقلاب فرهنگی دانست که با بهره‌گیری از رهنمودهای امام خمینی (زه) در سال 59 آغاز شد.

وی یادآور شد: هفت دانشگاه و 2 حوزه علمیه خواهر و برادر در چنین روزی احترام خود را به اندیشه‌‌ای زلال امام راحل(ره) نشان دادند، شهید مفتح الگو نمونه این راه هم در دانشگاه استادی را تکمیل و هم در حوزه اجتهادش را کسب کرد.

وی تصریح کرد: شهید مفتح خوب فهمید و مطالعه کرد که این 2 قشر به عنوان 2 بال برای رسیدن به خوبی‌ها و برای رسیدن به یک زندگی با آسایش و آرامش باید با یکدیگر هم‌اندیشه و همراه باشند.

مهری با اشاره به خیال خام دشمنان، افزود: دشمن فکر کرد با شهادت شهید مفتح به نقشه‌های شوم خود خواهد رسید و بارها و بارها رهبری بر این مهم تاکید کردند که وحدت و انسجام حوزه و دانشگاه از مهم امور اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران است و منظور از وحدت حوزه و دانشگاه رها کردن هر کدام نیست، بلکه رسیدن به قله‌های ارزش‌ها و مبانی اسلامی هر 2 باشد و همراه را مباحث روز به پیش روند.

*به اسم دینداری دکان حقه‌باز باز نکنید

وی در تعریف جامعه ایده‌آل، گفت: اگر دانشگاه وحوزه در مبانی، هدف، آرا و نظریه یکی و با هم مباحثه علمی داشته باشند و به نتیجه‌ای برسند که خروجی آن در جامعه دیده شود، آن موقع جامعه‌ای ایده‌آل ایجاد شده است.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب ابا طرح این سوال که آیا در این مسیر حرکت کرده‌ایم ؟، ادامه داد: این حرکت قابل قبول نیست با وجود دانشگاه‌ها و حوزه‌ها شاهد هنجار‌هایی در شهرستان باشیم و دلیل برخی ناهنجاری‌ها رو جستجو و علت را تحقیق کنیم، قابل قبول نیست به اسم دینداری دکان حقه‌باز باز کنند، روحانیان و طلاب نباید سکوت کنند، اگر دانشگاه در معظلات اجتماعی ورود پیدا نکند نقش دانشگاهی خود را ایفا نکرده، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها بهترین و در دسترس‌ترین مکان‌ها باشند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور اسلام‌آباد غرب نیز در این مراسم به نمایندگی از دانشگاه‌های شهرستان ضمن تبریک این روز، اظهار داشت:در رژیم پهلوی تلاش‌هایی برای محدود کردن حوزه و دانشگاه بود و تلاش‌های دیگر نیز برای محدود کردن افکار وجود داشت.

رحمت‌الله پرندین آشنا شدن طلاب با روش‌های روز دنیا و تربیت افراد و شاگردان در این راه را از فرامین امام راحل (ره) دانست و گفت: از بین بردن اعتقادات جوانان از طرف دشمنان و استکبار بزرگ جهانی برنامه‌ریزی شده است، می‌خواهند نسل جوان دانشگاهی و طلاب را با ارزش‌های اسلامی بیگانه آشنا کنند.

وی با اشاره به مبارزات شهید مفتح، افزود: توطئه استکبار در دور نگهداشتن دانشگائیان از اسلام معطوف شده، لذا در راه آرمان‌های امام راحل(ره) در راستای ایجاد وحدت میان این 2 قشر تلاش‌های بسیاری انجام شده و به دنبال این تلاش‌ها دشمنان احساس یاس و ناامیدی می‌کنند.

پرندین ادامه داد: هدف هر 2 قشر تربیت نسل آینده است و این 2 نهاد با همکاری خوب قطعا نسل جوان خوبی را پرورش خواهند داد و انتظارات از هر 2 قشر و تربیت انسان صالح برای آینده و ایجاد زمینه‌های بسیاری در همکاری اتخاذ شیوه‌های مشترک باشد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار