دالاهو ایراندوست، فوتبالیستی کرمانشاهی‌الاصل به تیم ملی جوانان سوئد دعوت شده است.
کد خبر: ۶۹۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ 18 December 2018

به گزارش  تابناک به نقل ازخبرگزاری فارس طی روزهای گذشته خبری مبنی بر دعوت دالاهو ایراندوست، فوتبالیستی کرمانشاهی الاصل به تیم ملی جوانان سوئد در خبرگزاری‌های ورزشی منتشر شد تا تعجب مردم این استان را به همراه داشته باشد.

دالاهو ایراندوست متولد سال 1377 که پدرش اهل شهرستان پاوه و مادرش نیز قصرشیرینی است هم‌اکنون در تیم هاکن این کشور بازی می‌کند، این بازیکن قبلا هم برای تیم زیر 19 ساله‌های سوئد بازی کرده است.

ایراندوست که به زبان‌های کردی، سوئدی و انگلیسی آشنایی دارد در خط میانی بازی می‌کند و با 185 سانتی‌متر قد جزو فوتبالیست‌های آینده‌دار سوئد محسوب می‌شود و حتی در سایت رسمی فدراسیون این کشور نیز از وی به عنوان یک بازیکن مستعد نام برده شده است.

هاکن تیمی که دالاهو ایراندوست در آن بازی می‌کند یکی از تیم‌های مطرح لیگ سوئد محسوب می‌شود که فصل قبل با کسب 58 امتیاز در رتبه پنجم جدول لیگ دسته اول سوئد قرار گرفت و جواز حضور در لیگ اروپا را کسب کرد.

ماجراجویی ایراندوست در سومین روز از دور رفت مرحله مقدماتی لیگ اروپا و در بازی مقابل لیباجا تیمی از کشور لتونی آغاز شد که این بازیکن در دقیقه 57 وارد زمین مسابقه شد و گل اول تیمش را نیز به ثمر رساند و پایه‌ساز برد تیمش در نخستین بازی این لیگ بود.

هاکن با درخشش سامان بازیکن کرمانشاهی‌الاصل خود روزهای خوبی هم در لیگ سوئد می‌گذارند و در رده تیم‌های بالانشین جدول رقابت قرار دارد، گلزنی‌های ایراندوست برای تیم هاکن به خصوص گل حساس وی به تیم تلبورگش موجب شد این تیم به رده پنجم جدول صعود کند.

با اینکه ایرندوست برای تیم زیر 19 سال سوئد بازی کرده بود، اما براساس قوانین فیفا، می‌توانست برای تیم بزرگسالان ایران بازی کند اما گفته می‌شود وی به نزدیکان خود گفته است تمایلی برای حضور در تیم ایران ندارد و ترجیح می‌دهد برای تیم ملی سوئد بازی کند؛ از قرار معلوم کارلوس کی‌روش پس از پی بردن به این موضوع ترجیح می‌دهد ایراندوست را به تیم ملی دعوت نکند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار