استاندار کرمانشاه گفت: یک سرمایه گذار خارجی برای احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی خورشیدی در ۲ نقطه استان اعلام آمادگی کرده که تفاهم نامه نهایی آن در دستگاه‌های اجرایی ذیربط در دست بررسی کارشناسی است.
کد خبر: ۶۹۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 20 December 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست ستاد سرمایه گذاری استان کرمانشاه که در سالن جلسات امید استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه گذار این پروژه كه یک آمریکایی لبنانی الاصل است حدود یک سال بر روی مکان احداث این پروژه در استان با کمک ادارات مربوطه مطالعه کرده اند.

وي افزود: در نهایت 2 نقطه ویس قرنی در جاده کرمانشاه - روانسر و زمین های اراضی ملی نزدیک شهر اسلام آبادغرب که به پست برق برای وصل به شبکه سراسری برق نزدیک تر هستند، مناسب تشخیص داده شده است.

وی در ادامه اداره راه شهرسازی استان را موظف کرد تا هفته آینده نظرش را در مورد نحوه واگذاری زمین های اراضی ملی به این سرمایه گذار خارجی اعلام کند.

استاندار کرمانشاه گفت: ساختار اداری ما ضوابط خود را دارد که باید پروسه قانونی آن طی شود. اگر سرمایه گذار خارجی، از حوزه خارج از محدوده شهری زمینی را برای احداث نیروگاه مدنظرش انتخاب نماید، از سرمایه‌گذار حمایت، و از سرمایه اش حفاظت خواهیم کرد، منوط به اینکه تعهد کند که نیروی کار لازم را از میان جوانان بومی استان به کارگیری کند.

(گفتنی است این پروژه در فاز اول با ۲ مگاوات در ابتدای جاده کرمانشاه-روانسر و ۹ مگاوات در اسلام آباد غرب به شبکه وصل میشود، و در فاز دوم تا ۲۰ یا ۲۵ مگاوات ارتقا می یابد)

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار