معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: توسعه کاریکاتوری و نامتوازن منجر به رشد غیرطبیعی یک بخش و مغفول ماندن بخش های دیگر می شود. باید طرح ها و برنامه ها را در چارچوب توسعه پایدار و همه جانبه دنبال کرد.
کد خبر: ۶۹۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 28 December 2018

به گزارش تابناک ، هدایت حاتمی معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در نشست کارگروه آب خاک و کشاورزی استان اظهار داشت:

وی بیان کرد:منابع آبی خوب و خاک حاصلخیز دو سرمایه بسیار بزرگ برای توسعه کشاورزی بهره ورانه و اشتعال قابل توجه کرمانشاه هستند و باید با تمام توان از تخریب و فرسایش این منابع ارزشمند جلوگیری کنیم.

حاتمی افزود: طرح عظیم گرمسیری و مجموعه سدهای این سامانه، منابع آبی ارزشمندی را در اختیار استان قرار داده اند که با یک برنامه ریزی مناسب از آن ها برای توسعه اقتصادی منطقه و بهبود وضعیت معیشتی مردم بهره گرفت.

وی گفت:این مجموعه سدها ظرفیت بسیار مناسبی را برای توسعه صنعت شیلات به وجود آورده اند و باییتی شرکت آب منطقه ای بستر این کار رافراهم کند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: طرح افزایش ۵ هزار تنی پرورش آبزیان را در سال ۹۸ با جدیت دنبال می کنیم.

وی افزود: همچنین این سدها از پتانسیل گردشگری بسیار مناسبی برخوردارند که باید از حداکثر ظرفیت آن ها برای توسعه این بخش استفاده کرد تا بتواند زمینه نشاط و گردش مردم و اشتغالزایی پایدار را فراهم آورد.

حاتمی گفت: طرح جامع اجرائی توسعه گردشگری و شیلات در سدهای استان را تدوین می کنیم تا ظرفیت های موجود به شکل مناسب تری به سرمایه گذاران معرفی شوند.

وی افزود:طرح بزرگ گرمسیری سال هاست در دست اجراست و مردم منتظر هستند که در سال زراعی پیش رو از منابع آبی این طرح بهره مند شوند.

حاتمی گفت: شبکه های زیردست سدها مدت هاست که آماده بهره برداری هستند و با هر سال معطل ماندن استهلاک شبکه بیشتر می شود و اقتصاد و اشتغال کشاورزان از آن بی بهره است. باید هرچه سریع تر بسترهای لازم برای تحویل آب به کشاورزان فراهم شود.

وی بیان کرد: قرار بوده است ۱۸۱۰۰ هکتار از اراضی زیردست سد گاوشان از منابع آبی این سد بهره مند شوند و با اینکه ۱۲ هزار هکتار از این شبکه اجرا شده است اما هنوز یک لیتر آب به این اراضی نرسیده و تلاش می کنیم موانع این مهم را رفع کنیم.

حاتمی گفت:بخش عمده ای از اتلاف آب در حوزه کشاورزی اتفاق می افتد. اگر فقط ۲۰‌ درصد وضع موجود را اصلاح کنیم از آب مازاد بسیار مناسبی برای توسعه این بخش و دیگر حوزه ها برخوردار خواهیم بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار