معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از کلنگ زنی احداث اولین باغ مدرن دانشگاهی غرب کشور در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۶۹۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 05 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی مهراس مهرابی  در این باره اظهارکرد: این اولین باغ مدرن دانشگاهی غرب کشور و سومین باغ مدرن استان است که در مساحت 15 هکتار کلنگ زنی شد.

وی بابیان اینکه در این باغ چهار نوع درخت میوه شامل درختان انگور، بِه، گلابی و سیب کاشت می شود، عنوان کرد: با فراهم شدن بستر لازم برای کاشت درختان، دهه فجر امسال 16 هزار و 400 اصله درخت را در زمین در نظر گرفته شده غرس خواهیم کرد.

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه آزاد استان احداث این باغ که در مجتمع تحقیقات کشاورزی و دامپروری دانشگاه آزاد کرمانشاه واقع در جاده بیستون قرار دارد، جمعا برای 24 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.

وی همچنین اضافه کرد: درختان این باغ از سال دوم کاشت به ثمر خواهند رسید، اما عملا از سال سوم(سال 1400) توجیه اقتصادی برای دانشگاه دارد و پیش بینی می شود سالانه 600 تن محصول از این باغ برداشت شود.

مهرابی در ادامه با بیان اینکه از جمله سیاست های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی فاصله گرفتن از درآمدهای شهریه ای است، یکی از اهداف احداث این باغ را داشتن درآمد غیرشهریه ای دانست و گفت: در کنار این مسئله، در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته های مرتبط با علوم و مهندسی باغبانی و کشاروزی داریم که این فضا می تواند در آموزش عملی به این دانشجویان بسیار اثربخش باشد.

وی یادآورشد: دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه درحال حاضر 35 هکتار زمین آبی، 60 هکتار زمین دیم و یک مجتمع گاوداری دارد که علاوه بر بحث آموزش و پژوهش، کمکی به درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه نیز محسوب می شوند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار