به گفته سرمربی تیم کشتی بانوان "فرزندان اورامانات" آسیب دیدگی عامل اصلی ناکامی تیم‌های کشتی بانوان کرمانشاه در لیگ برتر کشتی است.
کد خبر: ۶۹۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 05 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مهسا صالحی ، یکی از علل اصلی عملکرد ضعیف بانوان کشتی گیر کرمانشاهی در مسابقات لیگ برتر کشتی را آسیب دیدگی آنها دانست و گفت: باتوجه به اینکه تنها یک سال و نیم است که این رشته در کرمانشاه راه اندازی شده، لذا کشتی گیران ما هنوز از نظر فیزیک بدنی در این رشته جا نیفتاده‌اند و زود آسیب می‌بینند.

وی فشردگی مسابقات لیگ و افت انرژی ورزشکاران را نیز عامل دیگر این ناکامی ها خواند و گفت: ازسوی دیگر نوع تغذیه بانوان کشتی گیر کرمانشاهی همانند ورزشکاران حرفه ای نیست که باید تلاش کنیم تا از نظر تغذیه ای و مکمل های ورزشی برای آنها برنامه ریزی کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه کرمانشاه جایگاه مناسبی در کشتی بانوان کشور دارد، عنوان کرد: مانع اصلی برای پیشرفت این رشته در کرمانشاه بحث عدم حمایت های مالی و نداشتن اسپانسر است.

وی همچنین بر ضرورت حضور یک روانشناس ورزشی در کنار بانوان کشتی گیر زمان اعزام به مسابقات تاکید کرد و گفت: بانوان کشتی گیر کرمانشاه از نظر قدرت و تکنیک در مقایسه با بانوان کشتی گیر مطرح سایر استان ها وضعیت خوبی دارند، اما پیش از شروع مسابقات جهت کاهش استرس و اضطراب این ورزشکاران باید یک روانشناس ورزشی در کنار آنها باشد که متاسفانه این شرایط در کشتی بانوان کرمانشاه تاکنون مهیا نشده است.

سرمربی تیم کشتی فرزندان اورامانات در ادامه در تشریح وضعیت این تیم در لیگ برتر کشتی ایران اظهارکرد: در فصل اول مسابقات لیگ برتر کشتی بانوان از آنجایی که ترکیب تیم ما کامل نبود و موانع و مشکلاتی دیگر پیش روی آن قرار گرفت، نتوانستیم عملکرد مناسبی داشته باشیم و به مقام پنجمی مسابقات دست یافتیم.

وی افزود: در مسابقات فصل دوم نیز علیرغم اینکه اسپانسر تیم در دقیقه نود از حمایت ما انصراف داد، اما با هماهنگی کشتی گیران و صرف هزینه شخصی موفق شدیم که به مقام سوم لیگ برتر کشتی ایران دست پیدا کنیم.

سرمربی تیم کشتی بانوان فرزندان اورامانات تاکید کرد: در فصل سوم نیز آسیب دیدگی دو نفر از کشتی گیران از ناحیه گردن و کتف مانع از آن شد تا بتوانیم جزو تیم های صدرنشین باشیم و به مقام پنجمی رسیدیم، هرچند که در مجموع عملکرد کشتی گیران ما در این لیگ بسیار خوب بود.

وی بابیان اینکه فصل چهارم از مسابقات لیگ برتر کشتی بانوان ایران اسفند برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: از آنجایی که تا زمان برگزاری این دوره از مسابقات زمان مناسبی در اختیار داریم، تلاش می کنیم با برنامه ریزی کشتی گیران آماده ای را در مسابقات حاضر کنیم و مقام کسب کنیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار