وزنه بردار ملی پوش کرمانشاهی که در مسابقات انتخابی استان جهت حضور در قهرمانی کشور رکورد دو ضرب جهان را به طور غیررسمی شکسته بود، گفت: برای ثبت رکورد جدید دوضرب جهان تمرین کردم، اما باید توجه داشت که شرایط مسابقات رسمی برای رکوردزنی متفاوت است و نباید انتظار داشت در این مسابقات نیز همانند مسابقات غیررسمی ظاهر شوم.
کد خبر: ۶۹۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰ 05 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،کیاقدمی  اظهارکرد: چند روز پیش از برگزاری مسابقات انتخابی استان در تمریناتم وزنه 240 کیلوگرم را که رکورد جهان و در اختیار مارتیروسیان ارمنی بود را چندبار امتحان کردم و در نهایت موفق شدم آن را بالای سر ببرم.

این وزنه بردار دسته 109 کیلوگرم ادامه داد: در روز مسابقه نیز با توجه به آمادگی بدنی که داشتم و فراهم شدن زمینه وزنه 241 را امتحان و توانستم رکوردشکنی کنم.

وی تاکیدکرد: بسیاری از علاقمندان، ورزشکاران و مردم از این اتفاق خوشحال شدند و اکنون انتظارها از من بالا رفته، اما نباید فراموش کرد که شرایط مسابقات رسمی با مسابقات غیررسمی کاملا متفاوت است.

قدمی افزود: در مسابقات انتخابی استان بدون استرس، با زمان کافی و بدون آنکه جنبه رقابتی شدیدی باشد این وزنه را بالای سر بردم، درحالیکه در مسابقات رسمی و جهانی با رقبای سرسختی که همه مدعی هستند روبرو خواهم شد که این مسئله استرس زیادی به همراه می آورد.

وی تاکید کرد: باید بین مردم فرهنگ سازی کنیم که اگر یک ورزشکار در مسابقه ای غیررسمی رکورد شکنی کرد، نباید توقع داشت که در مسابقات رسمی نیز همانگونه ظاهر شود.

کیا قدمی در مسابقات انتخابی استان در دوضرب، ۲۴۱ کیلوگرم را بالای سر برد که یک کیلوگرم از رکورد دوضرب جهان بیشتر بود.

رکورد دوضرب جهان با ۲۴۰ کیلوگرم در اختیار سیمون مارتیروسیان ارمنی است.

او در یک ضرب ۱۸۵ و در مجموع ۴۲۶ کیلوگرم را به ثبت رساند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار