فرماندار سنقر و کلیایی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به فرشبافان گفت: تاکنون حدود دو میلیارد تومان تسهیلات در زمینه فرش و گلیم پرداخت شهرستان پرداخت شد.
کد خبر: ۶۹۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵ 05 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،محمدناصر معصومی‌زاده ، اظهار داشت: فرش سنقر و کلیایی یک برند جهانی محسوب می‌شود و زمانی در کشورهای خارجی دارای نمایشگاه بوده اما مدتی دچار فراز و نشیب شده است.

وی با بیان اینکه کمیته آسیب‌شناسی برای حوزه فرش سنقر و کلیایی تشکیل و مواردی استخراج شده است، عنوان کرد: کارگاه متمرکز فرش سنقر در این شهرستان راه‌اندازی شده و مقرر شده که نمایشگاه دائمی فرش در آنجا دایر شود.

 

معصومی‌زاده با اشاره به اینکه ورشکستگی در زمینه فرش سنقر ناشی از عدم مدیریت در دوره‌های گذشته بوده است، گفت: این حوزه اکنون دارای هیئت مدیره قوی است و در روستاها به طور مستمر دوره‌های آموزشی فرش‌بافی برگزار می‌شود.

فرماندار سنقر و کلیایی یکی از آسیب‌های فرش سنقر و کلیایی را به روز نبودن نقشه‌ها عنوان کرد و افزود: تولیدات فرش این شهرستان برای جذب بازار باید به روز باشد زیرا نقشه‌های قدیمی بازارپسند نیست و در دوره‌های آموزشی در عین حفظ اصالت، نقشه‌های به‌روز آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی به فرشبافان بیان کرد: تاکنون حدود دو میلیارد تومان تسهیلات در زمینه فرش و گلیم پرداخت شهرستان پرداخت شده ‌اما در برخی موارد مشکل وثیقه یا عدم تأمین اعتبارات در بانک‌ها وجود دارد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار