در آیین اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر استان گیلان؛
تابناک / عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: دولت نهایت بی مسئولیتی را در رابطه با پیام رسان های داخلی انجام داد، اصلا مسئله ما فیلترینگ شبکه های خارجی نیست.
کد خبر: ۶۹۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶ 06 January 2019
دولت نهایت بی مسئولیتی را در رابطه با پیام رسان های داخلی انجام داد

۳راهبرد اساسی در مقابله با رسانه های رقیب/ دولت نهایت بی مسئولیتی را در رابطه با پیام رسان های داخلی انجام داد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: دولت نهایت بی مسئولیتی را در رابطه با پیام رسان های داخلی انجام داد، اصلا مسئله ما فیلترینگ شبکه های خارجی نیست.

عزت الله ضرغامی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر استان گیلان خطاب به رسانه های استان با بیان اینکه شما در معارضت با جریان های ضد انقلابی و دشمن قرار دارید که هدفمند در برای دشمنی که خیلی مجهز است کار می کنید.

وی با اشاره به ۳راهبرد رسانه در مقابله با رسانه های رقیب، اظهار کرد: قدم اول در شبکه های داخلی این است که مردم ماهواره نبینند و شبکه های داخلی را ببینند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ممکن است این اتفاق نیفتاد که دلایلی هم برای خودش دارد زیرا نمی شود جلوی سلایق و ذائقه ها را گرفت، گفت: اگر مردم و مخاطبان شما رفتند به دنبال رسانه های رقیب زمانی که برای رسانه شما می گذارند با زمانی که برای رسانه رقیب می گذارند قابل مدیریت باشد یعنی بیشتر وقتشان را برای رسانه خودی بگذارند.

ضرغامی، گفت: قدم سوم این است که اگر عده ای رفتند سراغ رقبا بیشتر وقتشان هم انجا گذاشتند شما باید به گونه ای عمل کنید تا پاسخ شبهاتی که رسانه های رقیب ایجاد کرده اند را بدهد.

وی افزود: گاهی اوقات در فضای مجازی گزارشی می دهند که ممکن است دروغ نباشد اما چون همه ی راست هم نیست مخاطب را به خطا می اندازد پس دروغ است چون مهم برداشت عموم از واقعیت است.

 

کار کارمندی را کنار بگذارید

ضرغامی گفت: کار کارمندی را کنار بگذارید، حتی نهادهای انقلابی که وارد شدند چون می خواهند مقام بالادست راضی باشد یک شابلون می گذارند جلویشان و می گویند این گزارش عملکرد ما است اما مهم این است که چقدر اقناع کردید چقدر نظرسنجی کردید؟!

وی افزود: الان در دنیا بر اساس سلایق مخاطب محتوا تولید می کنند و به این نتیجه رسیدند حالا که میلیون ها نفر دارند از محتوای ما استفاده می کنند بیگ دیتا ها را بررسی کردند و به عدد در می آورند که این مردم چند نفر فیلم اکشن می خواهند چند نفر فیلم کمدی می خواهند و در ادامه بر اساس سلایق مردم سریال می سازند، این خیلی مهم است.

ضرغامی بیان کرد: عین این کار را یک عده جوان در تهران در رابطه با کتاب انجام داده اند، علایق مردم را از انواع کتاب ها گرفتند  و بر اساس نظر مخاطبان کتاب تألیف می کنند.

وی افزود: اکنون در دنیا کتاب بر اساس سفارش است نه بر اساس نظر فلان رییس و فلان حاج آقا، بلکه بر اساس درخواست نظر مشتری کتاب تألیف می شود.

 

مهم ابن است مخاطب در چه وضعی است و از شما چه می خواهد؟!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: اینکه مخاطب در چه وضعی است و از شما چه می خواهد مهم است و ۹۹درصد این موضوع در گروه های انقلابی فراموش می شود.

وی ادامه داد: از جمله آسیب های گروه های اجتماعی این است اگر کسی که داخل گروه است و فهم درستی از دیگر گروه ها نداشته باشد راه را خطا می رود.

 

مسئله ما فیلترینگ شبکه های خارجی نیست

ضرغامی در رابطه با پیام رسان های داخلی، تصریح کرد: دولت نهایت بی مسئولیتی را در رابطه با پیام رسان های داخلی انجام داد، اصلا مسئله ما فیلترینگ شبکه های خارجی نیست.

وی با بیان اینکه مسئله را به انحراف برده اند، گفت: باید اول پیام رسان داخلی با قابلیت خوب و مناسب مثل همه جای دنیا وجود داشته باشد و پیام رسانی امن پشتیبانی شود در کنارش ۱۰۰ پیام رسان خارجی هم باشد.

ضرغامی با بیان اینکه در فضای مجازی به مراتب بالاتر از فضای حقیقی از یک جاسوسی که به یک نهادی می رود و اطلاعات جمع می کند خطرناک تر است، گفت: ما در بیگ دیتا ضعیف عمل می کنیم تحلیل در دست ما نیست، اما آن ها در اسراییل، آمریکا و عربستان نشسته اند و اطلاعاتی دارند از ظرفیت ها و پتانسیل هایی که خود ما نداریم

 

اگر رییس این دولت در زمان جنگ مسئول بود هیچ کدام از عرصه های خودکفایی کشور در آن سال ها انجام نمی شد

وی با بیان اینکه این وظیفه ی دولت بود که پیام رسان داخلی را با قوت پشتیبانی کند، گفت: من جایی گفتم که اگر این دولت و رییس این دولت در زمان جنگ مسئول بود هیچ کدام از عرصه های خودکفایی کشور ما که در سال های دفاع مقدس انجام شد صورت نمی گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دولت، وزارت ارتباطات باید خودش متکفل راه اندازی پیام رسان داخلی باشد، ما دنبال مچگیری نیستیم به دنبال دستگیری از جوانان انقلابی هستیم که در اوج تعطیلات نوروز هم پای کار بودند باید از این ها حمایت کنیم تا رشد کنند.

 

در پدافند و در مبارزه با آفندِ دشمن به ۲ روش مستفیم و غیرمستقیم عمل کنید

وی در ادامه  با بیان اینکه پاسخ دادن به شبهات به ۲ گونه است، مستقیم و غیرمستقیم، در پدافند و در مبارزه با آفندِ دشمن به ۲ روش می توانید عمل کنید، گفت: گاهی مستقیم عمل می کنید و شبهه را جواب می دهید اما گاهی غیر مستقیم یک کارهایی می کنید که جواب آن شبهه هم می شود.

ضرغامی گفت: در زمان فتنه یک شبکه ماهواره ای اتاق جنگ بود، آموزش کوکتل مولوتف یاد می داد، می گفت الان خیابان ولیعصر شلوغ است بروید آنجا وقتی این طور است، راهش این نیست که بروید آن خیابان بگویید بینندگان عزیز اینحا خبری نیست، می روید در یک مغازه ای در میدان ولیعصر از اوضاع لباس و مانتو و... می پرسید، نیم ساعت از یک موضوع فرعی گزارش می دهید در همان لوکیشن مورد نظر، آن کسی که می بیند اگر خبر داشته باشد از جریانات می فهمد خبری نیست اگر نداشته باشد هم فکر می کند یک گزارش اقتصادی دیده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: گاهی اوقات هم باید سریع پاسخ بدهید زیرا ممکن است دیگران بیایند سوء استفاده کنند.

 

ماجرای توییت های کدخدایی و ضرغامی

وی ادامه داد: به طور مثال روز گذشته آقای کدخدایی پستی گذاشته بود درباره اینکه تضعیف رهبری کار درستی نیست و این را برخی ها با عنوان "پاسخ کدخدایی به ضرغامی" تیتر زدند، من شک داشتم ولی چون با عنوان پاسخ به من میلیونی دیده شد، بنده هم ریتوییت کردم و اشاره کردم "بزرگ ترین ظلم به خدا دروغ بستن به خداست و بزرگ ترین ظلم به رهبری دروغ بستن به رهبری است"، که بعد کدخدایی هم مصاحبه کرد و گفت منظورش ضرغامی نبوده و به حواشی انتصاب اقای آملی ربط داشته است.

 

هدفتان اقناع مخاطب باشد نه مسئول

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هدفتان اقناع سازی باشد، گفت: از طراحی سیستم های فرایند بازخورد استفاده کنید تا بفهمید حرف شما فقط رییس بالاترتان را اقناع کرده یا جمع بزرگی از مخاطبان را؟!

ضرغامی در پایان با بیان اینکه امروز رسانه ها بدون فضای محازی دیگر معنا ندارد، خاطرنشان کرد: رسانه ها نیز بخش عظیمی از محتوایشانرا از فضای مجازی می گیرند و همه این ها مکمل هم اند.

خبرنگاران ‌گیلانی دغدغه «امنیت شغل» دارند؛ خبرنگاری با ۲۰ سال سابقه هنوز بیمه نیست

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: عدم وجود امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه خبرنگاران در استان گیلان بوده و برخی از خبرنگاران در استان گیلان با بیش از دو دهه تجربه کاری، هنوز بیمه نیستند.

محسن جعفری صبح امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در رشت اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای قهرمان رسانه استان گیلان را گرامی می‌داریم.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره برگزاری چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اعلام کرد: جشنواره ابوذر با همت بسیاری از اصحاب رسانه‌ای در استان گیلان برگزار شده و بزرگترین رویداد رسانه‌ای استان گیلان به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه همه استان‌ها این جشنواره را برگزار می‌کنند افزود: هدف از برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر نقش و توسعه و نهادینه کردن تولیدات و ارزش‌های انقلاب، حمایت از خبرنگاران در راستای افزایش و دیده‌ شدن تولیدات رسانه‌ای، حمایت از تولید ملی، افزایش بصیرت و دشمن‌شناسی و دیگر شاخصه‌ها است.

جعفری ابراز داشت: تاکنون بیش از 2 هزار و 164 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که شامل 33 درصد گزارش، 4 درصد کاریکاتور و دیگر اثرات بود و مراحل داوری این آثار توسط تیم برجسته انجام شد و افراد برگزیده رسانه و خبرگزاری‌ها نیز امروز در این جشنواره تجلیل می‌شوند.

مسئول بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه این سازمان با همت همکاران رسانه موفقیت‌های خوبی کسب کرده است گفت: سازمان بسیج رسانه استان گیلان در 3 سال پیاپی رتبه نخست کشور را از لحاظ بسیج رسانه‌ای کسب کرد و اقدامات خوب و مفیدی در راستای افزایش موفقیت این سازمان انجام داد.

جعفری گفت: برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای از رده‌ 6 تا 50 سال در مدارس گیلان، دانشگاه‌ها، پایگاه‌ها و مساجد که در مجموع بیش از 12 هزار آموزش سواد رسانه‌ای در سطح استان گیلان داده شد و اعزام تیم‌های رسانه‌ای به راهپیمایی اربعین نیز از اقدامات سازمان بسیج رسانه استان گیلان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: کاروان بزرگ رسانه‌ای به راهپیمایی اربعین اعزام و بیش از 2 هزار و 300 خبر تولیدی و 12 هزار عکس از پیاده‌روی اربعین تولید شد و سازمان بسیج استان گیلان نیز در این راستا برنامه‌ برگزاری نمایشگاه را در دستور کار داشته و تیمی از عکاسان و خبرنگاران در زمان زلزله به کرمانشاه نیز اعزام شدند.

مسئول بسیج رسانه استان گیلان گفت: تیم رسانه‌ای با کمک سازمان بسیج رسانه و سپاه پاسداران جهت پوشش خبری در زمان وقوع زلزله به کرمانشاه اعزام شدند و در کنار پوشش خبری نیز به مردم زلزله‌‌زده کمک‌رسانی کردند و 8 کامیون حمایتی مواد غذایی و پوشاک به مناطق زلزله‌ زده ارسال شد.

جعفری خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان فن مصاحبه و دیگر شاخصه‌ها برای بیش از 300 خبرنگار در استان گیلان، برگزاری دوره تربیت مربی و اردوهای اقتصاد مقاومتی در سطح گیلان انجام شد و در راستای حمایت از کالای ایرانی و ملی نیز 28 تفاهم‌نامه با ادارات امضا شد.

وی با اشاره به مشکلات اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف گفت: عدم وجود امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه خبرنگاران در استان گیلان بوده و برخی از خبرنگاران در استان گیلان با بیش از دو دهه تجربه کاری، هنوز بیمه نیستند و در مواقع بیماری بسیاری از هزینه‌های درمانی را خودشان پرداخت می‌کنند.

مسئول بسیج رسانه استان گیلان افزود: عدم انتقاد‌پذیری برخی از مسئولان نیز سبب می‌شود تا خبرنگاران با انتشار کوچکترین خبر دچار مشکل شوند و در برخی جلسات و نشست‌ها نتوانند برای پوشش خبری حضور داشته باشند که این موارد از مشکلات و مسائل خبرنگاران و رسانه‌ها به‌شمار می‌رود. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار