"کارگاه تخصصی کاریکاتور هنر جوان" امروز سیزدهم دیماه ۹۷ به مدرسی مسعود شجاعی طباطباعی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و حضور هنرمندان استان‌های غربی کشور در سالن همایش‌های حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ 06 January 2019

به گزارش  تابناک به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کرمانشاه به نقل از مسئول خانه کاریکاتور، در این ورکشاپ که با حضور کارتونیست های همدان، کردستان، ایلام، لرستان و کرمانشاه برگزار شد، سید مسعود شجاعی طباطبایی با مروری جامع بر قدمت و کاربرد کاریکاتور سخن را آغاز و در ادامه به طور مختصر به آموزش اسکلت بندی بدن کاراکتر و جمجمه سر انسان و تناسبات طلایی پرداخت و پس از آن به شرح آثار کارتون شلوغ خود پرداخت و در مورد تکنیک های مختلف اجرای آثارش (فتوشاپ، قلم نوری،آب مرکب، کلاژ و..)صحبت کرد.

مسئول خانه کاریکاتور حوزه هنری کرمانشاه گفت: در بخش دوم کارگاه، شجاعی طباطبایی با نمایش تصاویری از کارتون هنرمندان مطرح جهانی، تکنیک ایده یابی را برای هنرمندان تشریح کرد.

وی افزود: سید مسعود شجاعی طباطباعی تکنیک ایده یابی را شامل (جابه جایی، فضاهای مثبت و منفی، حذف و اضافه، بزرگنمایی و کوچک نمایی) دانست و در مورد تکنیک اجرای آثار خودش و انواع قلم های مناسب اجرا توضیحاتی داد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار