رئیس اداره محیط انسانی محیط زیست استان کرمانشاه گفت: محل دفن پسماندهای ویژه صنعتی کرمانشاه با وجود پیگیری‌های متعدد هنوز تعیین تکلیف نشده و نیازمند تخصیص اعتبار برای بروزرسانی مطالعات است.
کد خبر: ۷۰۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰ 06 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،فرحناز اقبالی، اظهار کرد: چند سال قبل کار مطالعات و مکان‌یابی محل دفن پسماندهای ویژه صنعتی کرمانشاه به دانشگاه رازی سپرده شد.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه این مطالعات مورد تایید سازمان محیط زیست قرار نگرفت، افزود: متاسفانه از آن زمان تاکنون کار در همین مرحله متوقف شده و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

رئیس اداره محیط انسانی محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه با گذشت چند سال اکنون برای بروزرسانی مطالعات و مکان‌یابی سایت نیازمند اعتبار هستیم، یادآوری کرد:اعتبار مورد نیاز باید یا از طریق منابع ملی از سوی سازمان محیط زیست و یا منابع استانی از طریق کارگروه مدیریت پسماند تامین شود.

به گفته اقبالی، علی‌رغم مکاتبات و پیگیری‌های متعددی که در این زمینه حتی در سال جاری انجام شده، فعلا خبری از تخصیص اعتبار برای این بخش نیست.

وی درباره وضعیت کنونی مدیریت پسماندهای صنعتی کرمانشاه نیز خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، مدیریت پسماندهای ویژه صنعتی بر عهده خود واحد تولیدی است.

رئیس اداره محیط انسانی محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: در شرایط کنونی که کرمانشاه فعلا سایتی برای پسماندهای ویژه صنعتی ندارد، واحدهای صنعتی باید پسماندهای ویژه خود را به استان‌های دیگری مانند اصفهان، قزوین، مرکزی و ... که دارای سایت هستند، منتقل کنند.

اقبالی با بیان اینکه این کار باید توسط شرکت‌های دارای مجوز از محیط زیست صورت گیرد، عنوان کرد: برای این منظور هماهنگی با محیط زیست استان مبدا، مقصد و استان‌هایی که پسماندهای ویژه صنعتی در طول مسیر از آنها عبور می‌کند صورت می‌گیرد تا مشکلی از نظر محیط زیستی ایجاد نشود.

 

 

 

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار