نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گردشگری و معادن را دو حوزه اصلی دانست که می‌تواند جذب کننده سرمایه‌گذاران در کرمانشاه باشد.
کد خبر: ۷۰۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷ 06 January 2019

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا،عبدالرضا مصری در استانه برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در کرمانشاه  با اشاره به زمینه‌های خوب سرمایه‌گذاری که در کرمانشاه وجود دارد، گفت: استان ما در زمینه گردشگری بعد از اصفهان و شیراز بیشترین جاذبه ها را هم از بعد تاریخی و هم از بعد طبیعی دارد، اما آنطور که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران می‌توانند در بخش‌های مختلفی مانند ساخت تله‌کابین، مجتمع‌های اقامتی و پذیرایی و ... در کرمانشاه پای کار بیایند، یادآوری کرد: متاسفانه ما هنوز برای برخی از مراکز گردشگری مهم استان از جمله غار قوری قلعه و .. برنامه جدی برای سرمایه‌گذاری نداریم.

این نماینده مجلس هریک از شهرستان‌های کرمانشاه را یک فرصت برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: از آناهیتا در کنگاور تا اماکن تاریخی قصرشیرین همه مزیت سرمایه‌گذاری دارند.

مصری از ظرفیت‌های حوزه معادن استان خصوصا در بخش فرآوری که می‌تواند ارزش افزوده زیادی داشته باشد هم یاد کرد و گفت: هم اکنون مواد معدنی کرمانشاه را بار می‌زنیم و بدون هیچ فراوری به دیگر استان‌ها می‌فرستیم.

وی با اشاره به معادن سنگ تزئینی، قیرطبیعی، منگنز و ... که در کرمانشاه وجود دارد، ادامه داد: ایجاد واحدهای فرآوری در هر یک از این بخش‌ها می‌تواند ثروت و شغل زیادی به همراه داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه درباره ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان نیز اظهار کرد: در کرمانشاه به دلیل آب و هوای چهار فصلی که داریم می‌توانیم انواع محصولات کشاورزی را کشت کنیم.

مصری تاکید کرد: در زمینه محصولات باغی نیز کرمانشاه می‌تواند انواع میوه‌های نوبرانه را تولید کند.

وی از فراوانی آب در کرمانشاه به عنوان یک مزیت دیگر برای سرمایه‌گذاران یاد کرد و گفت: با طرح‌هایی که در زمینه مهار آب‌های مرزی در استان اجرا شده می‌توانیم سطح بیشتری از اراضی را در استان زیر کشت ببریم و بهره‌وری این بخش را افزایش دهیم.

نماینده کرمانشاه معتقد است، در کنار رونق بخش کشاورزی، سرمایه‌گذاران می‌توانند در حوزه صنایع تبدیلی و صنایع غذایی در استان پای کار بیایند.

مصری با اشاره به اینکه کرمانشاه یکی از بهترین استان‌های کشور برای پرورش دام است، خاطرنشان کرد: در کنار دامپروری می‌توان برای صنایع تبدیلی حاصل از آن در حوزه لبنیات، تولید روغن کرمانشاهی و ... نیز تمرکز کرد.

وی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری مرزی که اکنون رونق خوبی در استان دارد هم یاد کرد و افزود: اگر دولت به بخش خصوصی اعتماد داشته باشد، این بخش می‌تواند در بازارچه‌های مرزی استان از جمله بازارچه سومار، پرویزخان و ... سرمایه‌گذاری‌های خوبی داشته باشد.

به گفته این نماینده مجلس، سرمایه‌گذاری در حوزه مرزی می‌تواند دسترسی به کشور عراق را تسهیل و برای استان ثروت آفرینی داشته باشد.

مصری درباره ظرفیت‌های صنعتی استان کرمانشاه نیز تاکید کرد: کرمانشاه اکنون سه پتروشیمی فعال دارد که می‌توان در صنایع پایین دستی این پتروشیمی‌ها چندین کارخانه ایجاد کرد.

وی یادآور شد: در کنار همه مزیت‌هایی که داریم باید فرهنگ پذیرش سرمایه‌گذار را نیز در استان بهبود ببخشیم.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه با بیان اینکه مردم و مسئولین این استان به دلیل برخی شرایط دچار تنگ نظری شده‌اند، اظهار کرد: حتی دستگاه‌های نظارتی استان نیز نسبت به استان‌های دیگر سخت‌گیری بیشتری دارند که امیدواریم این وضعیت بهتر شود.

مصری با بیان اینکه برای جذب سرمایه‌گذاران باید به آنها امتیاز بدهیم، افزود: این امتیاز باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار جذب شود سرمایه‌اش را از شهر و دیار دیگری به کرمانشاه بیاورد.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح فرهنگ برخورد با سرمایه‌گذار، خاطرنشان کرد: نباید سرمایه‌گذار پشت در اتاق‌های مسئولین بماند و به کارش رسیدگی نشود.

این نماینده مجلس بهبود فرهنگ کار و افزایش بهره‌وری نیروی کار را نیز از دیگر مواردی دانست که برای جذب سرمایه‌گذار به استان ضروری است.

مصری گفت: متاسفانه مجموع این عوامل باعث شده در این سال‌ها نتوانیم سرمایه‌گذاران را به خوبی به کرمانشاه جذب کنیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار