با پیگیری نمایندگان کرمانشاه در مجلس و موافقت معاون اول رئیس جمهوری، طرح ایجاد بندر خشک در سند ملی آمایش لجستیک کشور تصویب شد.
کد خبر: ۷۰۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 06 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس احمد صفری نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از تصویب ایجاد «بندر خشک» کرمانشاه در سند ملی آمایش لجستیک کشور خبر داد.

بر اساس صحبت‌های این نماینده، با ایجاد این بندر خشک برای بیش از 5 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

پیگیری ایجاد این طرح مهم اقتصادی از سال 96 به صورت جدی در دستور کار نمایندگان استان کرمانشاه قرار گرفته بود و پس از رایزنی‌های متعدد با موافقت معاون اول رییس جمهوری همراه و در نهایت این طرح به تصویب رسیده است.

وجود راه آهن، تصویب ایجاد منطقه آزادی تجاری قصرشیرین، فرودگاه بین المللی شهید اشرفی، اراضی مناسب و فعال بودن مرزهای تجاری استان از دلایل مهم ایجاد بندر خشک غرب کشور در استان کرمانشاه به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، بندر خشک به پایانه‌ای ترکیبی در داخل کشور و مجاور خطوط اصلی ریلی و جاده‌ای مبادلاتی مانند ایستگاه‌های ریلی و پایانه‌های جاده‌ای گفته می‌شود که در نزدیکی مراکز تجمع کالا (تولید یا مصرف) بوده و حداقل به وسیله ۲ شیوه ریل و جاده به بنادر ساحلی یا مرزهای فعال تجاری متصل است.

افزایش استفاده از کانتینر حمل‌ونقل دریایی از یک سو و رشد قابل توجه کشتی‌های بسیار بزرگ حامل کانتینر باعث افزایش قابل توجه میزان کالا در بنادر و در نتیجه تراکم تردد در بنادر و مسیرهای منتهی به بنادر، همچنین کمبود فضای مناسب به منظور تخلیه، بارگیری و انبارسازی کانتینرها شده است.

کشورهای مختلف برای مقابله با این چالش، بنادر خشک را تاسیس کردند تا از این طریق ضمن کاهش تراکم کالا در بنادر ساحلی، تحویل و ارسال محموله‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر انجام دهند.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار