رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه گفت: در تلاشیم با همگانی کردن آموزش کوهنوردی در کرمانشاه به کاهش حوادث کوهستان استان کمک کنیم.
کد خبر: ۷۰۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 09 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،ثریا شهبازی  از اجرای برنامه های مختلف در راستای پیشگیری از وقوع و کاهش آمار حوادث کوهستان در کرمانشاه باتوجه به استقبال گسترده مردم استان از این رشته خبرداد و گفت: متاسفانه هرساله شاهدیم تعدادی از علاقمندان به کوهنوردی در استان دچار حوادث کوهستان شده و گاها جان خود را نیز از دست می دهند.

وی بابیان اینکه اکثر این افراد کسانی هستند که در زمینه کوهنوردی آموزش ندیده و تنها برمبنای علاقه ای که به این رشته دارند به کوه می روند، عنوان کرد: طبق آمارها بیشترین حوادث کوهستان استان در روزهای پایانی هفته و در کوه های تاق بستان است، لذا در نظر داریم تا بتوانیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که زمینه آموزش همگانی کوهنوردی را برای افرادی که در روزهای انتهایی هفته به کوه می روند و سایر افراد علاقمند فراهم کنیم.

رئیس هیات کوهنوردی استان همچنین بااشاره به افزایش تعداد حوادث کوهستان در فصل های گرم و سرد سال، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون شش دوره کلاس های آموزش هواشناسی کوهستان را در کرمانشاه برگزار کرده ایم که با استقبال بسیار بالایی مواجه شده و خوشبختانه در کاهش تعداد حوادث کوهستان استان نیز موثر بوده است.

وی باابراز نگرانی از فعالیت گروهای کوهنوردی فاقد مجوز در استان، عنوان کرد: از آنجایی که هر نوع صعود گروهی به کوهستان الزاما باید با اخذ مجوز از هیات کوهنوردی انجام گیرد، برخی از این گروه ها تنها برای کسب درآمد و بدون مجوز اقدام به نام نویسی افراد و انجام صعودهای مختلف می کنند که این موضوع از نظر وقوع حوادث کوهستان خطر آفرین است.

شهبازی تاکید کرد: در این راستا از چندی پیش کار ساماندهی این گروه ها را در دستورکار قرار داده و تاکنون موفق به شناسایی بیش از 10 گروه شده ایم. همچنین آنها را ملزم کرده ایم تا در صعودهایشان حتما مربی متخصص به همراه داشته باشند. کار شناسایی دیگر گروه ها نیز کماکان ادامه دارد

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار