معاون صنایع دستی استان کرمانشاه از آغاز بکار همایش آموزشی صنایع دستی در کرمانشاه خبرداد.
کد خبر: ۷۰۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 09 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،پروانه حیدری  با بیان اینکه این همایش آموزشی با حضور هنرمندان صنعتگری از سراسر کشور از امروز (18 دی) در هتل پارسیان کرمانشاه آغاز شده، اظهار کرد: نمد، کار روی لباس، گلیم سوزنی و لعاب روی سفال چهار رشته ای هستند که در این همایش آموزش داده می شود.

وی بااشاره به چهار روز برگزاری همایش، گفت: در هر روز از برگزاری این همایش آموزش یکی از رشته های یاد شده را خواهیم داشت.

این مسئول هدف از برگزاری این همایش را جلوگیری از کمرنگ شدن و فراموشی برخی از رشته های صنایع دستی با بروزرسانی آنها خواند و افزود: امروزه دیگر تولید صنایع دستی به شیوه سنتی چندان تقاضایی در بازار ندارد و مطابق با سلیقه کنونی مردم نیست، لذا باید تلاش کنیم تا با بروزرسانی این هنرهای دست ساز علاوه بر کاربردی کردن، مانع از نابودی آنها شویم.

معاون صنایع دستی استان تصریح کرد: برگزاری این همایش همچنین به توسعه و ترویج صنایع دستی و ایجاد اشتغال در استان کمک خواهد کرد.

وی یادآورشد: همچنین در دور روز پایانی همایش (20 و 21 دی) در کنار برگزاری کارگاه های آموزشی، نمایشگاه صنایع دستی استان را در قالب 20 غرفه برپا خواهیم کرد.

حیدری اضافه کرد: ساعت بازدید از این نمایشگاه از ساعت 15 تا 20 عصر همراه با برنامه های شاد و اجرای مراسمات آئینی محلی و موسیقی بومی خواهد بود.

به گفته این مسئول بازید عموم مردم از این نمایشگاه آزاد خواهد بود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار