رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان کرمانشاه از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت انواع ماهی در بازار خبر داد و گفت: فروش برخی مغازه‌ها تا یک پنجم هم رسیده است.
کد خبر: ۷۰۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 09 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،میثم غلامی  با اشاره به افزایش قیمت انواع گوشت از جمله گوشت قرمز و مرغ، اظهار کرد: قیمت ماهی نیز از تابستان تاکنون افزایش قابل توجهی داشته، بگونه‌ای که انواع ماهی حدود 100 درصد گران شده است.

وی قزل‌آلا و ماهی آزاد را دو نوع ماهی پرمصرف در کرمانشاه دانست و یادآوری کرد: قیمت ماهی آزاد از کیلویی حدود پنج تا شش هزار تومان به کیلویی یازده تا 12 هزار تومان و قیمت ماهی قزل‌آلا از کیلویی 13 هزار تومان به کیلویی 25 تا 26 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان درباره دلایل گران شدن ماهی نیز افزود: وقتی همه کالاها تا این حد گران شده، تولیدکنندگان ماهی نیز برای جبران هزینه‌های خود مجبور به افزایش قیمت هستند، همچنین غذا و دارویی که تولیدکنندگان به ماهی می‌دهند نیز بسیار گران شده است.

غلامی با بیان اینکه گرانی ماهی باعث کاهش خرید مردم نیز شده، خاطرنشان کرد: مغازه‌هایی که روزانه 50 تا 100 کیلو ماهی می‌فروختند، اکنون فروششان به روزی 20 کیلو رسیده است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان درباره محل تامین ماهی که در بازار کرمانشاه عرضه می‌شود نیز اضافه کرد: ماهی قزل‌آلا از کامیاران، ریجاب و حتی لرستان و زنجان به کرمانشاه می‌آید، اما ماهی آزاد که اکنون فصل آن گذشته از قصرشیرین و عمدتا از جنوب کشور می‌آید.

غلامی اشاره‌ای هم به یک معضل جدی پیش روی ماهی‌فروشان داشت و گفت: فعالیت ماهی‌فروشان دوره‌گرد که با خودرو ماهی می‌فروشند، بازار این صنف را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه این فروشندگان سیار بدون داشتن شرایط مناسب از جمله یخچال و ...ماهی را به شیوه غیراستاندارد و غیربهداشتی می‌فروشند، گفت: تاکنون پیگیری‌های زیادی برای برخورد با آنها داشته ایم که خیلی نتیجه نداده است.

وی تعداد مغازه‌هایی که اکنون در شهر کرمانشاه ماهی عرضه می‌کنند را نیز حدود 50 واحد اعلام کرد و ادامه داد: عدم برخورد با ماهی‌فروشان دوره‌گرد به ضرر این مغازه‌داران است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار