معاون بازآفرینی شهری و مسکن استان کرمانشاه گفت: قول می‌دهیم، ۳۰۰ واحد از مسکن مهر اسلام‌آباد غرب تا پایان سال، تحویل صاحبان آن‌ها داده شود.
کد خبر: ۷۰۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ 10 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس ، کتاب ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر شهرستان اسلام‌آباد غرب به صفحات پایانی خود نزدیک می‌شود؛ امید است تعمیر و بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته نیز به تدریج و در ایام پیش‌رو پایانی سال، به اتمام برسد.

مردم استان کرمانشاه به خصوص در شهرهای سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، گیلان‌غرب و اسلام‌آباد غرب به دلیل وقوع زلزله‌ 7.3 ریشتری آذرماه سال گذشته و چندین پس‌لرزه شدید متحمل خسارات سنگینی شده‌اند.

 

براساس این گزارش، دادستان اسلام‌آباد غرب در راستای بررسی روند چگونگی ساخت و سازها و همچنین مقاوم‌سازی واحدهای آسیب‌دیده، به همراه معاون بازآفرینی شهری و مسکن استان کرمانشاه به سرکشی از این واحد‌ها پرداخت.

دادستان اسلام‌آباد غرب در این بازدید خطاب به پیمانکاران پروژه، گفت: قطعا تعهداتی در قبال تحویل ۳۰۰ واحد در حال ساخت از جانب پیمانکاران داده شده، مردم در انتظار تحویل خانه‌های خود هستند، از وعده و وعیدهای پیمانکاران و اداره‌ها خسته شده‌اند.

سجاد ملایری افزود: پیمانکاران اگر تا پایان اسفندماه جاری به تعهد خود عمل نکنند اطمینان مردم و مسؤولان از آنان سلب خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم نمی‌خواهند واژه‌های تعهد، تضمین و استاندارد را معنا کنند در یک کلام، خانه می‌خواهند! آن‌ها از عدم پرداخت اجاره‌بها سنگین چندین ساله خود گله‌مند هستند با تحویل گرفتن سرپناهی نیمه‌کاره، می‌خواهند از این فشار اقتصادی رها شوند.

دادستان اسلام‌آباد غرب با یادآوری توطئه‌های دشمن، افزود: دشمن به هر روشی در حال ضربه‌زدن و برجسته کردن مشکلات اداره‌ها و سازمان‌ها است در این راستا از هر توطئه‌ای از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، معیشتی غافل نخواهد شد.

آنطور که ملایری می‌گوید، تحویل دادن واحدها به مردم منطقه نوعی ضربه‌زدن به دشمنان است.

وی در ادامه روند کار ساخت و ساز را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تعداد بسیاری از واحدها در دهه فجر و پایان سال‌جاری به صاحبان آن‌ها تحویل داده می‌شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن استان کرمانشاه نیز در این بازدید، با تاکید بر استفاده از مصالح و امکانات استاندارد، گفت: کارهای مقاوم‌سازی به مرحله بتن‌ریزی رسیده و تست‌های طبیعی بر روی تمام میله‌گردهای دریافتی صورت گرفته است.

رامین الماسی تست‌های اولیه ملزومات کار در راستای مقاوم‌سازی و معطلی‌ها آن را جزو تعهدات مجاز این پروژه دانست و افزود: آزمایش مصالح در راستای بررسی مقام‌سازی قدری زمان‌بر بوده، اما پیمانکاران باید تاخیرات ایجاد شده را جبران و همانند شهرستان سرپل‌ذهاب سه شیفته کار کنند.

وی با بیان اینکه اجرای تحویل این ۳۰۰ واحد تا پایان آبان‌ماه به علت مشکلاتی امکان‌پذیر نبود، گفت: قول می‌دهیم، که تا پایان سال این تعداد واحدها تحویل صاحبان آن‌ها داده شود.

براساس تعهد الماسی، فاز یک این پروژه به تعداد ۲۶۰ واحد با پرداخت بودجه‌ مورد نیاز آن، حتما تا پایان سال تحویل داده می‌شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار