استاندار کرمانشاه گفت:با توجه به سهم ۵۷ میلیارد تومانی استان کرمانشاه از اعتبارات ماده ۱۸ ،تاکنون ۱۱ میلیارد تومان آن ابلاغ شده اما طی نامه ای به کلیه استانها اعلام شده که باید این پول باید برگشت بخورد و جهت توزیع در اختیار وزارتخانه ها قرار بگیرد باید اجازه ندهیم این اتفاق بیفتد چرا که در این صورت ما متضرر می شویم.
کد خبر: ۷۰۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷ 14 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه ، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه  افزود: از ابلاغ نشدن تسهیلات روستایی و عشایری سال ۹۷ به بانکها ناراضی هستم و علت این کار این است که سازمان برنامه و بودجه یارانه ای برای کاهش سود تسهیلات در نظر نگرفته است و همچنین صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات هنوز نزد بانک های عامل سپرده گذاری نکرده است.

وی در ادامه به بحث بیکاری استان نیز اشاره ای داشت و ابراز داشت: روز اول تصدی بنده این استان ۱۶۹ هزار بیکار داشت و ما بدنبال کاهش این میزان بودیم در حالیکه ورودی هر سال ۷۵۰۰ نفر و ریزش اشتغال هم ۱۱۰۰ نفر است.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: یعنی سالیانه با ۸۶۰۰ نفر سیر صعودی نرخ بیکاری مواجه هستیم و در طول یکسال امکان ندارد برای این جمعیت شغل ایجاد کرد و به میانگین کشور رساند.

وی افزود: خوشبختانه از سال ۹۶ سعی کردیم این رشد صعودی را که تا ۲۱.۶ رسیده بود متوقف کنیم و با تنظیم سند اشتغال که ۷ بند دارد قرار است رشد بیکاری را کنترل کنیم نرخ بالای بیکاری یعنی فرار سرمایه گذار و ما سعی می کنیم با کاهش این نرخ در جذب سرمایه گذاران موثر باشیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار