کارشناس هواشناسی کاردبردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پیش بینی سرمای شدید برای استان در روزهای آخر هفته، از کشاورزان خواست با اندیشیدن تمهیدات لازم از بروز خسارت به باغات خود جلوگیری کنند.
کد خبر: ۷۰۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷ 15 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،خسرو زره‌گر  با بیان اینکه باغ ها در خواب زمستانی هستند، گفت: معمولا سرمای زمستانه تاثیر سوء زیادی بر باغ ها ندارد، اما با توجه به در پیش بودن سرمای شدید توصیه می‌شود باغداران در شب پنجشنبه همین هفته (27 دی) یا در باغ های خود بخاری روشن کنند و یا اینکه با آتش زدن خار و خاشاک مانع از سرمازدگی درختان شوند.

زره‌گر ادامه داد: آتش زدن لاستیک به دلیل سبک بودن دود آن و ماندگاری کم آن در باغ خیلی توصیه نمی‌شود.

کارشناس هواشناسی کاردبردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در اراضی زراعی کار زیادی برای مقابله با سرما نمی توان انجام داد، گفت: اراضی زراعی معمولا خیلی تحت تاثیر سرما قرار نمی گیرند و دچار سرمازدگی نمی شوند.

وی ادامه داد: زارعانی همچون چغندرکاران و به ندرت سیب زمینی و پیازکاران که محصولات تولیدی خود را برداشت کرده و این محصولات هنوز در مزرعه هستند باید با پوشاندن محصولات برداشت شده خود با پوشش های برزنتی و یا انتقال این محصولات به فضاهای مسقف، از سرمازدگی محصول خود جلوگیری کنند.

کارشناس هواشناسی کاردبردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آسیب پذیری بالای گلخانه ها در سرمای هوا، از گلخانه داران استان خواست با کنترل دما و بازنگری سازه های گلخانه‌ای مانع از وارد آمدن خسارت به این واحدها شوند.

وی همچنین به زنبورداران استان توصیه کرد، از پوشش مناسب کندوهای خود اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: در صورت سرمای شدید احتمال یخ زدگی لوله ها و تجهیزات آبیاری کشاورزان دور از انتظار نیست، لذا پوشاندن این تجهیزات نیز توصیه می‌شود.

زره گر همچنین از کشاورزان خواست تا تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ زدگی ماشین آلات کشاورزی خود بیاندیشند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار