کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از بارش برف و وقوع یخبندان و کولاک در روز‌های پایانی هفته در برخی از نقاط استان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱ 15 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سعید قاسمی ، با اشاره به ورود سامانه بارشی به جو استان کرمانشاه از فردا (چهارشنبه، 26 دی)، اظهار کرد: این موج با هسته سرد همراه است و احتمال بارش متناوب برف و باران را نواحی مختلف استان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: بارش ناشی از این سامانه برای بیشتر نواحی استان به غیر از نواحی گرمسیر به صورت برف خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه شدت بارش‌ها و فعالیت این سامانه را مربوط به روز پنجشنبه دانست و تاکید کرد: احتمال وقوع آبگرفتگی معابر هم به دنبال فعالیت این موج بارشی وجود دارد.

قاسمی از احتمال وقوع کولاک در گردنه‌های برف‌گیر هم خبر داد و عنوان کرد: احتمال دارد ارتفاع برف در این گردنه‌ها به 25 تا 40 سانتی‌متر برسد.

وی با اشاره به وزش باد ناشی از این سامانه، یادآوری کرد: بیشترین شدت وزش باد این سامانه ممکن است به سرعت 60 تا 80 کیلومتر در ساعت هم برسد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه این موج ریزش هوای سرد را در منطقه به همراه دارد، افزود: از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده هوای سرد و یخبندان بر جو استان حاکم خواهد بود.

قاسمی از کاهش هفت تا 10 درجه‌ای دمای هوا در این مدت خبر داد و عنوان کرد: دمای اکثر نواحی استان زیر صفر خواهد رفت.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار