مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب گفت:شرکت برق منطقه‌ای غرب مسئولیت تأمین انرژی الکتریکی از نیروگاه و تحویل به شرکت‌های توزیع در سطح سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام را بر عهده دارد، و این توزیع برق در محدوده‌ای به وسعت ۷۴ هزار کیلومترمربع و برای جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۷۰۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 16 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای غرب  در کرمانشاه ؛علی اسدی مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب افزود:برق غرب دارای ۸۳۴۱ کیلومترمدار انتقال و فوق توزیع، ۱۱۷ ایستگاه انتقال و فوق توزیع به ظرفیت یازده هزار و ۱۸۵ مگاولت آمپر است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب تعداد مشترکان غرب را یک میلیون و ۶۱۴ هزار مشترک اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۷۵۷ هزار مشترک در استان کرمانشاه است که ۴.۷ درصد مشترکان کل کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید نیروگاه‌های نصب شده در حوزه تحت سرپرستی این شرکت ۳۲۶۴ مگاوات است، گفت: از این میزان ۱۶۲۴ مگاوات در استان کرمانشاه بوده و ۴.۲ درصد ظرفیت نیروگاهی نصب شده کل کشور را تشکیل می‌دهد.

اسدی وضعیت نیروگاه‌ها در حوزه برق غرب را بسیار ایده‌آل توصیف کرد و افزود: در استان کرمانشاه با وجود آنکه ۱۶۲۴ مگاوات ظرفیت تولید نیروگاهی داریم، اما مصرف ما با احتساب صادرات برق به کشور عراق، ۱۴۰۰ مگاوات است که از این نظر جزو شرکت‌های پیشرو در کشور هستیم.

وی از سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی که در سطح استان و منطقه در رابطه با احداث نیروگاه‌ها صورت گرفته هم یاد کرد و ادامه داد: هم اکنون ۱۲ نیروگاه اعم از نیروگاه‌های بخاری، گازی و برق آبی در حوزه برق غرب فعال است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب درباره نیروگاه‌های تولید پراکنده نیز با بیان اینکه چهار نیروگاه در شهرستان‌های هرسین، مریوان، قصرشیرین و اسلام آباد غرب با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در دست اقدام داریم، تاکید کرد: امیدواریم با حمایت بانک ها، این پروژه‌ها تکمیل شود و به تولید برق در منطقه کمک کند.

وی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران جهت ورود به بحث تولید پراکنده و پنل‌های خورشیدی، افزود: این شرکت آمادگی دارد براساس قیمت‌های ابلاغی از وزارت نیرو، انرژی تولیدی توسط این نیروگاه‌ها را خرید تضمینی کند.

اسدی اشاره‌ای هم به وضعیت مصرف برق در غرب کشور داشت و میزان پیک مصرف را ۱۸۳۹ مگاوات اعلام کرد که از این میزان ۸۴۰ مگاوات مربوط به استان کرمانشاه است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب با انتقاد از اینکه بیشترین میزان مصرف انرژی در استان و در حوزه برق غرب مربوط به بخش خانگی است گفت: از نظر تأمین برق در سطح استان و غرب کشور برای سرمایه‌گذاران و کارخانجات هیچ محدودیتی نداریم .

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار