مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از اجرای طرح توانمند سازی ۶۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار ساکن در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 16 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه ای استان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در سکونت گاه های غیر رسمی با امضا تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، وزارت کشور و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اجرا می شود .

یاور محمدی گفت: با توجه به زمان اندکی که تا پایان تفاهم نامه وجود دارد باعث فشردگی در اجرای آموزش می‌شود که این مساله می‌تواند باعث شود که ارائه آموزش بصورت مطلوب صورت نگیرد.

وی افزود: با توجه به مشارکت سه ارگان دولتی و خصوصی در انجام این طرح اعتبار درنظر گرفته شده برای استان کرمانشاه محدود بوده و نیاز است که اعتبار هربخش جهت انجام محور‌های محوله بصورت تفکیکی ارائه شود.

محمدی با اشاره به این موضوع که در برخی شهرستان‌ها دفاتر تسهیل گری جهت انجام نیازسنجی وجود ندارد گفت: بر اساس آمار و اطلاعات جمع آوری شده توسط سایر دفاتر، نیازسنجی صورت گرفته می‌تواند به عنوان بانک اطلاعاتی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان این مطلب که زمان کافی جهت بروز رسانی بانک اطلاعاتی دفاتر تسهیل گری وجود ندارد گفت:سهیمه پیش بینی شده برای استان در مرحله اول ۶۰۰ نفر است که در مرحله بعد و با توجه به وجود زمان کافی سهمیه تعلق گرفته بین شهرستان‌ها تقسیم خواهد شد.

وی در پایان گفت: در اجرای این تفاهم نامه می‌توان به اجرای طرح پژوهشی با عنوان بررسی مدل مناسب توانمندسازی مهارتی گروه‌های آسیب پذیر در سکونتگاه‌های غیر رسمی با اولویت بانوان به منظور دستیابی به یک مدل بومی و آموزش ۶۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار ساکن در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان تا پایان سال جاری و انجام مراحل آزمون مهارت و صدور گواهینامه اشاره کرد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار