معاون فناوری شرکت ملی پست گفت: با گذشت دو سال از شروع پروژه GNAF، در حال حاضر ۶۴ درصد ساختمان‌های شهری کشور صاحب آدرس استاندارد شده اند.
کد خبر: ۷۰۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ 16 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،کاظم میرزایی در حاشیه برگزاری گردهمایی تبیین اهداف و بهره مندی دستگاه های اجرایی از پروژه ملی GNAF که در اداره کل پست استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به شروع پروژه ملی GNAF (استانداردسازی نشانی مکان) از دو سال پیش، گفت: با توجه به متولی بودن شرکت ملی پست در بحث کُدپستی و بانک اطلاعاتی نشانی‌ها، اجرای پروژه GNAF نیز به این شرکت واگذار شد که البته در مسیر اجرای این پروژه سایر سازمان‌ها مطابق با وظایف تعریف شده در آیین نامه اجرائی GNAF همکاری دارند.

وی با بیان اینکه بر مبنای نقشه‌های پارسل بندی(مشخص‌شدن محدوده هر ملک در نقشه) در هر شهر، کار ژئوکُدینگ (تعیین طول و عرض جغرافیایی هر مکان) انجام می شود، گفت: در حال حاضر "پایگاه نشانی استاندارد" در 78 شهر کشور تشکیل شده است.

میرزایی افزود: افراد در این شهرها که عمدتا مراکز استان ها و شهرهای بزرگ هستند می توانند با مراجعه به سامانه "یکپارچه نشانی‌های ایران" به آدرس sina.post.ir از آدرس استاندارد خود مطلع شوند.

وی افزود: در آدرس استاندارد سه شاخصه وجود دارد که شامل محله، معبر آخر منتهی به درب مکان و پلاک است.

میرزایی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه، طول و عرض جغرافیائی برای هر مکان در کشور به دست می آید و پایگاه نشانی مکان محور و استانداری ایجاد می شود که هموطنان می توانند با مراجعه به سامانه فوق به آدرس استاندارد و مکان ملک روی نقشه دسترسی پیدا کنند.

معاون فناوری شرکت ملی پست با اشاره به پنج ساله بودن اجرای پروژه GNAF گفت: اجرای این پروژه پیش نیازهایی دارد که یکی از آنها داشتن نقشه پارسل بندی است که در بسیاری شهرها نداریم یا بصورت محدود وجود دارد، بطوری که در سه سال گذشته از مجموع بیش از 1260 شهر کشور تنها نقشه پارسل بندی 300 شهر را به دست آوردیم که تشکیل پایگاه نشانی استاندارد، برای 78شهر در سال96انجام شد و بقیه برای سال97 در دستور کار قرار دارد که عمدتا مراکز استانها و شهرهای بزرگ کشور را شامل می شود.

وی افزود: با توجه به انجام پروژه در این تعداد شهر، هم اکنون 64 درصد ساختمان های شهری کشور صاحب آدرس استاندارد هستند.

وی افزود: علاوه بر این ساختمان هایی که پلاک ندارند و معابری که نام ندارند مانعی دیگری بر سر راه پیشرفت سریع این پروژه هستند، زیرا در آدرس استاندارد دو شاخص آن معبر و پلاک است.

میرزایی خاطرنشان کرد: روستاهای کشور نیز در فاز بعدی پروژه مد نظر قرار دارد که در آنجا نیز مشکلات به مراتب بیشتر است، چون نقشه های پارسل بندی آنها را نداریم و یا قدیمی است و از طرفی در بسیاری روستاها معابر و پلاک نداریم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار