رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه گفت: عدم تعویض و یا پس نگرفتن کالای فروخته شده از سوی یک واحد صنفی در صورتی تخلف قانونی محسوب می‌شود که کالا معیوب و یا دارای اشکال باشد.
کد خبر: ۷۰۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ 16 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا یاری، درباره موضوع تعویض و یا پس گرفتن کالایی که توسط یک واحد صنفی به خریدار عرضه می‌شود، افزود: اگر این کالا سالم و بدون مشکل باشد، قانون در برابر پس نگرفتن آن سکوت کرده و از آن به عنوان تخلف یاد نکرده است. البته این امر بستگی به مشتری‌مداری فروشنده دارد و برخی واحدهای صنفی برای جذب مشتری پس گرفتن و یا تعویض کالای عرضه شده را تقبل می‌کنند.

رئیس انجام حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه اظهار کرد: اگر فروشنده و خریدار از قبل توافقی مبنی بر تعویض و یا پس گرفتن کالا داشته باشند، فروشنده موظف است به توافقی که صورت گرفته عمل کند.

یاری درباره پس گرفتن کالاهایی که معیوب هستند و مشکل دارند نیز اظهار کرد: در چنین شرایطی فروشنده ملزم است جنس را تعویض کند و یا پس بگیرد، در غیراینصورت تخلف قانونی انجام داده و خریدار می‌تواند نسبت به واحد مختلف در مراجع مربوطه شکایت کند.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط درباره فروش کالایی با قیمت بیشتر از قیمت واقعی هم صحت دارد و فروشنده موظف است پول اضافه‌ای که از خریدار دریافت کرده را برگرداند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی کالاها ممنوعیت بهداشتی برای تعویض و پس گرفتن دارند، اضافه کرد: برخی اجناس مانند لوازم بهداشتی، لباس زیر و ... امکان تعویض و پس گرفتن ندارند و این کار اجحاف در حق مصرف کننده دیگری است که بخواهد کالای عوض شده را بخرد.

یاری گفت: درباره چنین کالاهایی خریدار باید نهایت دقت را در انتخاب کالای مورد نظر خود داشته باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار