اولین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال اقوام ایرانی، ۱۵ اسفند امسال به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹ 16 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره که امروز (26 دی) برگزارشد، با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد اقوام ایرانی در سراسر کشور طی سالهای گذشته، اظهار کرد: باتوجه به نقش پررنگ و اهمیت رسانه های دیجیتال و فضای مجازی در زندگی امروزه مردم، امسال برای اولین بار جشنواره اقوام در این حوزه هم برگزار می شود که میزبانی آن به استان کرمانشاه واگذار شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که کرمانشاه دارای یک تنوع زیبا و گسترده قومی و مذهبی است که در سایر استان های کشور مشابه آن را نداریم و اینکه اقوام و مذاهب این استان با وجود تفاوت هایی که دارند در طول قرن ها بصورت مسالمت آمیز، باسازگاری و تعامل کنار هم زندگی کرده اند، وزارت ارشاد میزبانی این جشنواره را به استان کرمانشاه واگذار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی آثار و محصولات دیجیتال مربوط به اقوام مختلف ایرانی و معرفی این آثار دانست و عنوان کرد: همچنین درتلاشیم تا با نشر این آثار دایره انسجام و وحدت اقوام ایرانی را تقویت و به حفظ میراث معنوی کهن مردم این سرزمین کمک کنیم.

وی گفت: این جشنواره در پنج بخش شامل پایگاه های اینترنتی، بازی ها و سرگرمی تلفن همراه، شبکه های اجتماعی، نرم افزارهای تلفن همراه و هنرهای دیجیتال(انیمشین، موشن گرافی، اینفوگرافیک، عکس) برگزار خواهد شد.

جعفری مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تا 25 بهمن اعلام کرد و گفت: زبان، آشپزی، لباس، آداب و رسوم، صنایع دستی و بازی ها نیز محورهای ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآورشد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود در بخش ها و محورهای یاد شده را به دبیرخانه جشنواره واقع در کرمانشاه، میدان فردوسی، ابتدای خیابان دلگشا، مرکز هنرهای دیجیتال، موسسه فرهنگی دیجیتال گلاتک و یا به آدرس اینترنتی www.aghwam.ir ارسال کنند.

جعفری زمان برگزاری این جشنواره را 15 اسفند اعلام و اضافه کرد: این جشنواره توسط بخش خصوصی برگزار می شود.

به گفته این مسئول جشنواره اقوام ایرانی نیز اواخر امسال یا اوایل سال آینده در کرمانشاه برگزار می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار