رئیس شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه، وقوع پس‌لرزه‌ها در غرب را طبیعی دانست و گفت: زمین در حال بازگشت به وضعیت قبل و تخلیه انرژی است.
کد خبر: ۷۰۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴ 16 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از مهر،فرهاد فروزی  در پاسخ به شایعات اخیر اظهار داشت: وقتی چند روز پیاپی زلزله های با بیش از ۳.۵ و ۴ ریشتر رخ می دهد بازار شایعات داغ می شود که زلزله‌ای بزرگتر در راه است در حالی که چنین پیش‌بینی هایی غیرعلمی و غیرواقعی است.

وی افزود: عده‌ای برای دستیابی به مقاصد خود و برهم زدن آرامش جامعه اقدام به شایعه پراکنی می‌کنند.

رئیس شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه شایعات موجود درباره وقوع زلزله بزرگتر کذب است، گفت: این پس‌لرزه‌ها به دلیل ایجاد تغییری بزرگ در منطقه که ناشی از جابه‌جایی لایه‌ای از زمین بوده رخ داده و در حال حاضر نیز به طور طبیعی در حال بازگشت به موقعیت قبلی و تخلیه انرژی است.

فروزی با بیان اینکه زلزله های واقع شده اخیر در سومار و مرز عراق طبیعی است، بیان کرد: تا هفت یا هشت ماه دیگر وقوع چنین پس‌لرزه هایی طبیعی است و این روند ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه هر گسل یک دوره بازگشت دارد، تصریح کرد: برای هر زون فعال یک دوره بازگشت وجود دارد که برخی در فواصل کوتاه و برخی دراز مدت بسته به سوابق قبلی رخ خواهد داد.

به گفته این مسئول، دشت ذهاب و منطقه سومار و گیلانغرب سابقه زلزله های بزرگ را داشتند همچنین کل منطقه زاگرس نیز محل وقوع زلزله های بزرگ بوده اما اینکه چه مدت تا وقوع زلزله بزرگ بعدی زمان مانده قابل پیش بینی نیست.

رئیس شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه با تاکید براینکه مردم نباید به شایعات توجه کنند، افزود: با اطمینان می‌گوییم هیچ زلزله‌ای در هیچ جای دنیا تا امروز قابل پیش‌بینی نبوده تاکنون هم دانش بشری قادر به پیش‌بینی نیست هرچند رعایت جانب احتیاط لازمه زندگی بشر است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار