فرماندار آبادان:
معاون استاندار فرماندار ویژه آبادان گفت:تلاش ویژه دولت برای رونق دوباره اروندکنار جدی است و برای تحقق این مهم انجام مبادلات مرزی از طریق اروندکنار به بندر فاو عراق در حال پیگیری است.
کد خبر: ۷۰۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 19 January 2019

سیدزین العابدین موسوی در جلسه شورای اداری شهرستان آبادان در سالن اجتماعات شهرداری اروندکنار اظهار داشت:زیرساخت های لازم برای صادرات کالا و مبادلات مرزی در اروندکنار فراهم استوی به ساخت اسکله بتنی یک هزار تنی، انبار سه هزار متری و ساختمان جدید آتش نشانی بندر تجاری اروندکنار در آینده نزدیک اشاره کرد و بیان داشت: با ساخت زیرساخت های جدید در بندر اروندکنار امکان صادرات از طریق مرز آبی با کشورهای منطقه خلیج فارس فراهم می شود.

موسوی به آغاز برداشتن دژ و خاکریز مرزی به طول 70 کیلومتر در حاشیه اروندرود از جزیره مینو اشاره کرد و بیان داشت: در تلاش هستیم مرحله دوم این طرح از اروندکنار آغاز شود و با ساخت جاده ساحلی زمینه اشتغالزایی جدید در منطقه فراهم شود.

وی به آغاز عملیات لایروبی انهار حوزه شهر و روستاهای بخش اروندکنار اشاره کرد و بیان داشت:این اقدام باعث رونق بخش کشاورزی و بخش صیادی منطقه خواهد شد.

وی گفت:با توجه به وسعت بخش اروندکنار لازم است زمینه ایجاد کلانتری 12 در اروندکنار فراهم شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان دلیل برگزاری جلسه های شورای اداری در مناطق کم برخوردار را نزدیکی بیشتر بین مسئولان شهرستان با مردم عنوان کرد و گفت:چند مدیر بدلیل عمل نکردن به مصوبات شورای اداری در مناطق محروم و کم برخوردار و روستاها اخطار گرفتند .

وی ضمن تاکید بر سکونت مدیران در مناطق محل خدمت تاکید کرد و بیان داشت:مسئولان محلی باید در محل خدمت خود ساکن شوند و در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار ویژه آبادان از اختصاص تسیهلات اشتغالزایی به کارگاه های زودبازده و کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: تا سقف چهار میلیارد ریال به 300 نفر از متقاضیان تسهیلات بانکی با بهره کم پرداخت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خدمات عمومی در اروندکنار را ضعیف توصیف کرد و بیان داشت: ارائه خدمات به مردم منطقه ناامید کننده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان رمز استمرار انقلاب اسلامی ایران را پیروی از ولایت و اندیشه های امام خمینی دانست و گفت:به برکت جمهوری اسلامی خدمات شایسته ای در بخش امنیت، راه و بندر و بهداشت و درمان شاهد هستیم.

حجت الاسلام لطف الله سپهر اظهار داشت: بیش از 50 هزار ویژه برنامه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سطح مدارس ، دانشگاه ها و موسسات و پایگاه های مقاومت در حوزه شهری و روستایی در خوزستان اجرا می شود.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار