رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هوشمندسازی همه مدارس کرمانشاه بیش از ۷۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۷۰۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸ 29 January 2019

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، فرزاد خدایاری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که امروز ( 9 بهمن) برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت هوشمندسازی مدارس و کلاس‎های درس کرمانشاه، اظهار کرد: هم اکنون 3372 مدرسه شامل 2251 مدرسه روستایی و 1121 مدرسه شهری در استان داریم که از این تعداد 561 مدرسه روستایی معادل بیش از 24 درصد و 995 مدرسه شهری معادل بیش از 88 درصد مدارس در مسیر هوشمندسازی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع 46 درصد مدارس استان حداقل با داشتن یک کلاس درسِ هوشمند در مسیر هوشمندسازی هستند، عنوان کرد: این آمار بدون محاسبه مدارس بزرگسالان، غیرانتفاعی و پیش دبستانی‌ها است.

رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان کرمانشاه از وجود بیش از 13 هزار و 700 کلاس درس شامل 8942 کلاس شهری و 4812 کلاس روستایی هم در استان یاد کرد و افزود: از کلاس‌های درس روستایی 794 مورد(معادل 16.5 درصد) و از کلاس‌های شهری 3357 مورد معادل بیش از 37 درصد در مسیر هوشمندسازی قرار گرفته اند.

به گفته خدایاری، در مجموع 30 درصد کلاس‌های درس شهری و روستایی استان هوشمند هستند که از این نظر از میانگین کشور که 26 درصد است، بالاتر هستیم.

وی درباره برنامه‌های بعدی برای هوشمندسازی مدارس استان نیز تاکید کرد: اولویت بعدی ما این است که در تمام مدارس شهری حداقل یک کلاس و در مدارس روستایی بالای 50 دانش آموز نیز یک کلاس هوشمند شوند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان کرمانشاه 488 کلاس درس شامل 236 کلاس روستایی و 252 کلاس شهری را مشمول این طرح دانست و خاطرنشان کرد: با احتساب اینکه هر کلاس هوشمند هشت میلیون تومان هزینه داشته باشد، برای هوشمندسازی این کلاس‌ها حدود چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی تعداد کل کلاس‌های باقی مانده استان که هنوز هوشمند نشده را نیز حدود 9600 کلاس درس اعلام کرد که اعتبار مورد نیاز برای هوشمندسازی همه آنها بیش از 76 میلیارد تومان است.

خدایاری در پایان اشاره‌ای هم به مراحل هوشمند شدن کلاس‌های درس داشت که شامل نیمه الکترونیک، الکترونیک، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار