رئیس گروه امور موزه‌های استان کرمانشاه گفت: کار احیاء آئینه کاری‌ها و مرمت تکیه بیگلربیگی مراحل پایانی خود را می گذراند.
کد خبر: ۷۰۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱ 30 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،اکرم طهماسبی ، بابیان اینکه از یک ماه پیش کار احیاء آئینه کاری و مرمت تکیه بیگلربیگی آغاز شده، اظهار کرد: باتوجه به رطوبت موجود در لایه زیرین آئینه کاری های تکیه و احتمال آسیب دیدگی، کار مرمت و احیاء آن را آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: درحال حاضر نیز در مراحل پایانی این پروژه هستیم و تا اواخر بهمن کار احیاء آئینه کاری و مرمت بخش هایی از تکیه به اتمام خواهد رسید.

رئیس گروه امورموزه های های استان همچنین از برنامه ریزی برای تهیه طرح محتوایی موزه خط و کتابت تکیه بیگلربیگی خبر داد و گفت: در تلاشیم تا این طرح بزودی در تکیه بیگربیگی اجرا شود.

وی در ادامه بااشاره به بازدید بیش از 12 هزار نفر از این تکیه در 9 ماهه امسال، عنوان کرد: 100 گردشگر خارجی نیز طی این مدت از تکیه بازدید داشته اند.

طهماسبی همچنین از مرمت موزه باستان شناسی اسلام آباد غرب خبر داد و گفت: پس از اجرای طرح محتوایی موزه در اردیبهشت 98 آن را به بهره برداری خواهیم رساند. همچنین برای موزه کنگاور نیز بعنوان معرفی سایت معبد آناهیتا طرح محتوایی طرح شده است.

به گفته این مسئول در حال حاضر شش شهرستان استان شامل دالاهو، پاوه، سنقر، صحنه، اسلام آبادغرب و کنگاور دارای موزه هستند و راه اندازی موزه در سایر شهرستان های استان نیز در دستور کار قرار دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار