استان کرمانشاه با رشد چندین برابری میزان تولیدات بخش کشاورزی و توجه به تولید محصولات استراتژیک توانسته در سال‌های پس از پیروزی انقلاب در زمینه تولید خیلی از محصولات کشاورزی به خودکفایی برسد.
کد خبر: ۷۱۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 06 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، خسرو شهبازی در خصوص تحولات حوزه کشاورزی استان در سال‌های پس از انقلاب، اظهار داشت: قبل از انقلاب میزان تولیدات بخش کشاورزی استان کرمانشاه حدود 800 هزار تن بود که امروز به بیش از 4 میلیون تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سال 1357 میزان کل تولیدات زراعی استان 670 هزار تن بود که در حال حاضر به بیش از 3 میلیون و 700 هزار تن رسیده و رشد پنج برابری داشته است.

وی با بیان اینکه تولیدات باغی استان کرمانشاه در سال 57 حدود 5 هزار تن بود، افزود: در حال حاضر در استان سالانه 260 هزار تن تولید باغی داریم.

شهبازی سپس میزان کل تولیدات دامی استان کرمانشاه را ابتدای انقلاب 129 هزار تن اعلام کرد و افزود: در حال حاضر سالانه 445 هزار تن انواع محصولات دامی در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سال 57 تنها 12 هزار و 500 تن گوشت قرمز در استان کرمانشاه تولید می‌شد، گفت: امروز سالانه 36 هزار و 200 تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب سالانه 15 هزار تن گوشت مرغ در استان کرمانشاه تولید می‌شد و این رقم در حال حاضر 63 هزار تن است که رشد 4 برابری داشته است.

شهبازی با اشاره به تولید 500 تنی عسل در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه، گفت: این میزان در حال حاضر در استان به بالای 4 هزار تن در سال رسیده است.

شهبازی در ادامه ضریب مکانیزاسیون استان کرمانشاه در سال 57 را 27 صدم اسب بخار عنوان کرد و افزود: امروز این رقم به 1.7 اسب بخار در هکتار رسیده است.

*رشد قابل توجه صنایع تبدیلی

جلال کریمی‌زند، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه در سال 57 صنایع تبدیلی تکمیلی خیلی کمی در بخش کشاورزی داشتیم، مجموع ظرفیت واحدهای فرآوری بخش کشاورزی استان را در حال حاضر بیش از 5 میلیون تن اعلام و بیان کرد: این میزان بیش از کل تولیدات سالانه بخش کشاورزی استان است.

*رشد بیش از 40 برابری تولید آبزیان

سیدفرزاد افضلی نیز با اشاره به پیشرفت‌های خوب صورت گرفته در استان در حوزه تولیدات شیلاتی، اظهار داشت: سال 57 میزان کل تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه حدود 500 تن بوده که این میزان در حال حاضر به قریب 21 هزار تن رسیده است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه در حال حاضر رتبه نخست تولید ماهیان گرمابی بین استان‌های غیرساحلی کشور را دارد، گفت: همچنین در زمینه تولید ماهیان سردابی رتبه پنجم بین استان‌های غیرساحلی را داریم.

وی از اجرای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس به عنوان یک کار نو در استان یاد کرد و از در دست توسعه بودن واحدهای پرورش ماهی در قفس در این استان خبر داد.

افضلی افزود: در حال حاضر سالانه بیش از هزار تن ماهی در پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان تولید می‌شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه تنها مرکز تامین کننده پست لارو گونه روزنبرگی میگوی آب شیرین کشور در شهرستان قصرشیرین قرار دارد، گفت: این کارگاه ظرفیت تولید 2 میلیون قطعه پست لارو میگوی آب شیرین در سال را داشته و پیش‌بینی می‌شود امسال 25 تن میگوی آب شیرین در استان تولید شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار