کد خبر: ۷۱۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷ 13 February 2019
کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که حاشیه‌هایی نیز داشت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری فارس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد با چند دستور کار و به ریاست جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار برگزار شد که یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست مربوط به تسهیلات رونق بود که بر اساس گزارش رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان هنوز جهاد کشاورزی نتوانسته در این زمینه اقدامی انجام دهد در صورتی که تسهیلات رونق برای طرح‌های بالای 60 درصد و سرمایه در گردش هیچ محدودیتی ندارد.
وضعیت تولید در بدترین شرایط ممکن
***جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی استان در این نشست به تلاش‌هایی که در سال جاری در بخش رونق تولید شده اشاره کرد و گفت: جمع‌بندی که می‌کنیم نتیجه مطلوبی نگرفته‌ایم و امروز در بدترین شرایط ممکن چه در اشتغال روستایی و چه در بهین‌یاب هستیم و با توجه به نزدیکی نوروز سرمایه‌گذاران و شرکت‌داران مشکلات بسیار زیادی دارند.
وی با بیان این که در زمینه پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه هستیم افزود: بانک مهر اقتصاد می‌گوید هر چه قدر پول می‌خواهید با بهره بالا و سود 30 درصد به بالا پرداخت می‌کنم؟!.
***اما جعفر گوهرگانی معاون استاندار نظری غیر از جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی داشت و گفت: خیلی از پروژه‌های اقتصادی استان را بخش خصوصی انجام داد و نباید این گونه خدمات نادیده گرفته شود.
آن 10 متقاضی کم شانس؟!
***کیانی در جواب معاون استاندار این گونه گفت که شما آدم‌ها را آوردید و ده‌ها جلسه گذاشتید  اما باز هم زمین‌گیر شدند.
***معاون استاندار گفت: اگر 500 نفر متقاضی به بانک معرفی کردیم مشکل 490 نفر آن‌ها حل شد.
***در ادامه مشکل کارخانه آجر دهدشت مورد بررسی قرار گرفت که بنا به گفته مسؤولان کوره پخت خط اول که چینی بوده تخریب شده و برای ایتالیایی و باکیفیت کردن آن به 40 میلیارد ریال تسهیلات دیگر نیاز است.
***اما عجیب‌ترین صحبت‌ها را در این نشست خانم رجب‌پور نماینده بانک عامل این کارخانه داشت که می‌گفت نهایت حسن نیت را بانک تاکنون نسبت به این پروژه داشته و دیگر اجازه پرداخت ندارند و اعضای هیات مدیره نسبت به این موضوع تاکید دارند.
وی گفت: بانک هر دو فاز را راه انداخته در حالی که آن‌ها می‌گویند نمی‌توانیم اقساط را بازپرداخت کنیم با وجود اینکه 132 میلیارد تومان به بانک بابت اقساط بدهکار هستند.
آبروی دهدشت 132 میلیارد بدهکار است
جعفر گوهرگانی معاون استاندار در مقام دفاع از این واحد تولیدی برآمد و آن را آبروی منطقه کهگیلویه و تنها واحد تولیدی آن‌جا دانست و گفت: می‌خواهند در خط تولید تغییر ایجاد کنند و این 4 میلیارد تومان در برابر آن 132 میلیارد تومانی که پرداخت کرده‌اید پولی نیست.
رجب‌پور نماینده بانک در ادامه صحبت‌های خود به ماجرای فروش محصولات کارخانه آجر دهدشت اشاره کرد که حسابهایشان در بانک دیگری است و بعید دانست که بانک دیگر راغب به پرداخت تسهیلات به این واحد تولیدی باشد.
معاون استاندار در پاسخ رجب‌پور گفت که عقل می‌گوید باید از این واحد تولیدی حمایت کنید و در ادامه راهزادی مدیرعامل برق استان هم از بدهی یک میلیارد تومانی این واحد تولیدی به شرکت برق خبر داد.
***یکی دیگر از واحدهای تولیدی مشکل‌دار که امروز به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آمده بود از واحدهای تولیدی آب معدنی بود که رقمی عجیب و غریب از بدهی مالیاتی این واحد تولیدی داد.
داغ دل سرمایه‌گذار اصفهانی
سرمایه‌گذار اصفهانی آن گفت که در هیچ کجای ایران واحد تولیدی آب معدنی وجود ندارد که 2 میلیارد و 700 میلیون تومان بدهی مالیاتی داشته باشد.
در همین هنگام رئیس اتاق بازرگانی استان از مدیرکل مالیاتی پرسید چرا شما هم از تولید کننده مالیات می‌گیرید و هم از مصرف کننده و هم از حمل و نقل و هم از سایر پروسه‌های این چرخه و دلیل عمده گرانی‌ها در کشور همین است.
معاون استاندار از مدیرکل مالیاتی استان خواست تا این بدهی را تقسیط کند که غفاری آن را خلاف قانون دانست و در همین حین بود که سرمایه‌گذار بخشنامه‌ای به امضای اسحاق جهانگیری معاون رئیس‌جمهور نشان داد که چنین اجازه‌ای به امور مالیاتی داده شده اما جواب غفاری این بود که مصوبه ستاد تسهیل با قانون فرق دارد؟!.
سرمایه‌گذار در ادامه به موضوعی عجیب اشاره کرد که از سال 92 تا سال 97 که من در این مجموعه نبوده‌ام کسی به این واحد تولیدی کاری نداشته اما ظرف 3 ماه که آمده‌ام  تا مشکل را برطرف کنم هر روز یک بدهی را پیش می‌کشند؟!.
وی در ادامه به مشکلی اشاره کرد که باز کردن گره آن دست امور مالیاتی بود به این ترتیب که چون امور مالیاتی گواهی مالیات ارزش افزوده را امضا نمی‌کند نمی‌توانیم مطالبات خود را از دیگران پاس کنیم؟!.
جبار کیانی این اقدام امور مالیاتی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: چرا این درخواست سرمایه‌گذار را انجام نمی‌دهید تا برای مثال مطالباتش را از ذوب‌آهن اصفهان وصول کند و بدهی مالیاتی شما را بدهد که در همین حین مدیرکل مالیاتی استان خطاب به رئیس اتاق بازرگانی گفت: این طور که صحبت می‌کنید من دشمن تولید هستم که کیانی در جواب گفت تردیدی در آن نیست!!.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار