محمد حسین صادقی در گفتگو با تابناک:
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت:با استفاده از این سامانه افراد می‌توانند بدون مراجعه حضوری به دادسراها، به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح استان مراجعه کرده و شکایت خود را بصورت الکترونیکی ثبت کنند.
کد خبر: ۷۱۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹ 25 February 2019

محمدحسین صادقی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:پیش از راه‌اندازی این سامانه افراد ابتدا شکایت خود را به عریضه نویس می‌دادند و بعد از آن شکایت تایپی خود را با مراجعه حضوری به دادسرا تحویل و بعد از تایید دادسرا آن را به ضابط قضایی از جمله کلانتری‌ها تحویل می‌دادند.

وی خاطر نشان کرد: این روند علاوه بر اتلاف وقت، مراجعات مکرر و رفت و آمد بسیار مردم، برای برخی افراد خارج از استان نیز دشوار بود، چرا که مجبور بودند برای طرح یک شکایت به استان سفر کنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه اظهار داشت:خوشبختانه هم اکنون با راه اندازی این سامانه افراد در هر نقطه از کشور می‌توانند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند و به دادسرای مربوط در هر شهر یا استان ارسال کنند.

صادقی تصریح کرد:در هر یک از شهرستان‌های اسلام آبادغرب، سنقر، جوانرود، کنگاور و صحنه نیز یک یا دو دفتر راه اندازی شده است و این سامانه فعلا سه ماه بصورت آزمایشی فعال است .

به گفته این مسئول قضایی،با توجه به این شرایط، طی این مدت اجباری برای استفاده از این سامانه وجود ندارد و افراد میتوانند مراجعه حضوری هم داشته باشند، اما با راه اندازی دفاتر در تمامی شهرستان‌ها و فراهم شدن بستر لازم برای استفاده کامل از سامانه در تمامی نقاط استان، استفاده از این سامانه اجباری خواهد شد.

صادقی گفت: ارتباط سیستمی لازم بین دفاتر و دادسرا و نیز میان دادسرا و ضابطین (نیروی انتظامی) برقرار است و شکایت ثبت شده افراد در سامانه، در دادسرا مورد بررسی قرار گرفته و حتی نتیجه اقدامات ضابطین نیز از طریق این سامانه به دادسرا اعلام می‌شود.

دادستان کرمانشاه با تاکید بر لزوم پیشروی دادرسی به سمت الکترونیکی شدن، گفت: با الکترونیکی شدن فرآیند‌های قضایی علاوه بر تقویت نظارت، فرآیند و نتیجه کار هم شفاف‌تر و روشن‌تر خواهد بود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار