به گفته رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه 47 درصد از فارغ التحصیلان سال گذشته رشته های مهندسی این دانشگاه وارد فضای کسب و کار شده اند.
کد خبر: ۷۱۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ 25 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، علی اکبر اختری امروز(ششم اسفند) درحاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت روز مهندس که در محل آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی برگزارشد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه صنعتی کرمانشاه طی چند سال فعالیت خود تاکنون هزار و 130 فارغ التحصیل رشته مهندسی داشته، اظهارکرد: در درحال حاضر حدود 10 رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد مهندسی در دانشگاه داریم که بیشترین فارغ التحصیلان ما از چهار رشته زیرمجموعه رشته مهندسی برق هستند.

وی افزود: 47 درصد فارغ التحصیلان سال گذشته رشته های مهندسی این دانشگاه توانستند وارد فضای کسب و کار استان شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه بااشاره به اشباع رشته های مهندسی در جامعه، به مشکلات پیش روی اشتغال آنان پرداخت و گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که در این رابطه داریم این است که فارغ التحصیلان ما تنها به دنبال مشاغل دولتی و پشت میز نشینی هستند و از سوی دیگر محدودیت در استخدام های دولتی داریم.

وی عدم ترویج فرهنگ کارهای گروهی در جامعه را از دیگر مشکلات دانست و اضافه کرد: کرمانشاه استانی است که در حوزه های مختلف ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی دارد و به راحتی می توان با تشکیل شرکت های دانش بنیان کارآفرینی کرد و تولید محصول داشت، اما متاسفانه فرهنگ کار گروهی و کارآفرینی بین جوانان ما به وجود نیامده است.

اختری یادآورشد: دراین راستا، دانشگاه صنعتی کرمانشاه به منظور تشویق دانشجویان رشته های مهندسی برای کارآفرینی و انجام کارهای گروهی هرماه یک رویداد را در این حوزه ها در دانشگاه برگزار می کند.

در پایان این مراسم مبلغی که توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه جمع آوری شده بود به مسئولان بهزیستی استان تحویل شد تا صرف امور خیریه شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار