معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تجهیز بیش از ۱۳۰۰ کلاس درس در مدارس استان برای اسکان میهمانان نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۷۲۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰ 04 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،جهانگیر صفری ، اظهار کرد: امسال ۱۵۴ مدرسه و ۱۳۳۴ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه های آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شده است.

صفری اضافه کرد: از مجموع کلاسهای درس در نظر گرفته شده برای اسکان میهمانان نوروزی در استان کرمانشاه ۱۱۳ کلاس آن ویژه، ۸۷۸ کلاس گروه "الف" و 343 کلاس گروه "ب" هستند.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: کلاسهای ویژه دارای تختخواب، پتو، وسایل گرمایشی و سرمایشی، یخچال و تلویزیون هستند. کلاس های گروه "الف" همه امکانات کلاسهای گروه ویژه بجز تختخواب را دارند و کلاس های گروه "ب" علاوه بر اینکه تختخواب ندارند، یخچال و تلویزیون مشترک هم دارند.

صفری با اشاره به فعال بودن سه خانه معلم در سطح استان کرمانشاه، افزود: دو خانه معلم در شهر کرمانشاه و یک خانه معلم فعال در شهرستان اسلام آباد غرب داریم.

صفری اضافه کرد: در شهرستان سرپلذهاب هم یک خانه معلم داشتیم که در جریان زلزله 7.3 ریشتری آبان ماه سال گذشته استان تخریب شد که البته مجوز ساخت آن گرفته شده است.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: در بقیه شهرستان‌های استان یک مدرسه به عنوان خانه معلم برای اسکان فرهنگیان در ایام مختلف سال آماده شده است.

صفری ادامه داد: علاوه بر مدارس در نظر گرفته شده برای اسکان میهمانان نوروزی، در صورت وجود متقاضی امکان اضافه شدن ۲۰ مدرسه در هر یک از شهرستان های استان برای اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش فراهم است.

وی اضافه کرد: نوروز گذشته 245 واحد آموزشی برای اسکان میهمانان نوروزی تجهیز شده بود که از خیلی از این ظرفیت ها استفاده ای نشد.

صفری در ادامه با بیان اینکه نوروز گذشته یازده هزار و 863 خانوار شامل 42 هزار و 706 نفر در مدارس و اقامتگاه های اموزش و پرورش استان اسکان پیدا کردند، پیش‌بینی کرد: امسال تعداد مسافران نوروزی که در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش اسکان داده می شوند در حدود سال گذشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به پذیرش اقامتگاه های آموزش و پرورش به دو صورت حضوری و اینترنتی گفت: ثبت نام اینترنتی از متقاضیان از سوم اسفندماه شروع شده و تا 27 اسفند ماه ادامه خواهد داشت و متقاضیان می توانند برای ثبت نام به آدرس الکترونیکی eskan.medu.ir مراجعه کنند.

معاون آموزش و پرورش کرمانشاه ادامه داد: اسکان در اقامتگاه های آموزش و پرورش استان از 28 اسفند ماه آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به در اولویت بودن فرهنگیان برای اسکان در اقامتگاه های آموزش و پرورش، گفت: امکان استفاده کارکنان سایر ادارات در اقامتگاه های آموزش و پرورش فراهم شده، ضمن اینکه در صورت خالی بودن ظرفیت این مراکز امکان استفاده خانواده‌های با مشاغل آزاد نیز وجود دارد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار