عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است دولت به جای افزایش ماهانه ۴۰۰ هزار تومان حقوق کارکنان دولت، گوشت، برنج و سایر اقلام اساسی را با قیمت کمتری در اختیار این قشر بگذارد.
کد خبر: ۷۲۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷ 04 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا مصری  با اشاره به تصویب افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان دولت برای سال آینده گفت: وقتی موضوعی در مجلس تصویب می‌شود حکم قانون را دارد و دولت موظف به اجرای آن است.

وی با بیان اینکه مخالفت دولت با آنچه که در مجلس تصویب شده معنا نمی دهد و دولت نمی‌تواند بگوید این کار را اجرا نمی‌کنم، تاکید کرد: معتقدم بهترین شیوه پرداخت این 400 هزار تومان ارائه سبد کالا به کارکنان دولت است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهتر است هر افزایش حقوقی که صورت می‌گیرد در قالب سبد کالا باشد، یادآور شد: این امر هم اثر ضد تورمی دارد و هم بخشی از قدرت خرید از دست رفته مردم را جبران می‌کند.

مصری معتقد است، دولت باید ۱۰ تا ۲۰ قلم کالای اساسی را به صورت سبد کالا بین کارکنان توزیع کند، زیرا اگر 400 هزار تومان افزایش حقوق داشته باشیم اما کالاها دوباره گران شود، هیچ تاثیری در معیشت کارمندان دولت نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر دولت همین ۴۰۰ هزار تومان را در قالب سبد کالا به افراد بدهد، میزان کالاهای بیشتری را در بر می‌گیرد تا اینکه خود مردم بخواهند با همین ۴۰۰ هزار تومان خرید کنند.

این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه عزم جدی در رابطه با توزیع سبد کالا وجود ندارد، تاکید کرد: راحت ترین راه این است که افزایش حقوق ها به صورت نقدی باشد و مسئولین نیز این راه را انتخاب کرده اند.

 

هر چه برای افزایش حقوق کارمندان تصویب می شود، برای کارگران هم اعمال شود

مصری در ادامه اشاره‌ای هم به تعیین دستمزد کارگران برای سال 98 داشت و با بیان اینکه نباید تفاوتی بین حقوق‌بگیران وجود داشته باشد، یادآور شد: یک حقوق بگیر کارمند دولت است و یک حقوق بگیر دیگر کارگر و نباید به دلیل تفاوت اسمی، به یک قشر ظلم شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت هر آنچه افزایش حقوق برای کارکنان خود در نظر گرفته را باید برای کارگران نیز اعمال کند، عنوان کرد: متاسفانه هم اکنون بسیاری از کارگران حداقل دستمزد را دریافت می کنند و دولت باید به فکر آنها باشد.

به گفته مصری دولت باید از همان محل که افزایش دستمزد کارکنان خود را در نظر گرفته، فکری هم به حال کارگران و حمایت از آنها بکند.

وی با بیان اینکه تا کی می‌خواهیم از ترس اینکه گرانی رخ ندهد حقوق کارگران را اضافه نکنیم، اضافه کرد: مگر طی چند وقت اخیر حقوق کارگران تغییر کرده که این همه گرانی در کشور داشتیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تاثیر دستمزد بر روی قیمت تمام شده کالاها فقط حدود ۱۰ درصد است و قیمت مواد اولیه حرف اصلی را می‌زند، خاطرنشان کرد: طی این چند وقت که قیمت مواد اولیه دو تا سه برابر شده هیچ کس نگفت که این امر باعث گرانی می‌شود، اما اکنون که می خواهیم به حقوق کارگران اضافه کنیم همه از گرانی‌ها ابراز نگرانی می‌کنند.

وی اظهار کرد: البته برای اینکه افزایش دستمزد کارگران نیز کمتر تورم‌زا باشد بهتر است بخشی از این افزایش در قالب سبد کالا صورت گیرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار