رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به کمبود تعداد مربیان پرورشی در آموزش و پرورش استان، گفت: تعداد مربـیان تربیتی باید دو برابر شود.
کد خبر: ۷۲۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴ 05 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی حیاتی ، از موضوع تربیت به عنوان یکی از مهمترین ارکان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: بر اساس برنامه‌های سند تحول بنیادین، کارهای آموزش و پرورش باید به تربیت صحیح دانش آموزان منجر شود.

حیاتی با اشاره به در برنامه بودن آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس استان، تصریح کرد: باید به سمتی برویم که آموزش مهارت های زندگی در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار بگیرند.

رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه از دانش آموزان امروز به عنوان مدیران و مسئولان فردای کشور یاد کرد و افزود: آموزش و پرورش باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که دانش آموزان را برای زندگی کردن آماده کند.

وی سپس با بیان اینکه در حال حاضر در سطح مدارس استان ۱۲۰۰ مربی و معاون پرورشی مشغول فعالیت هستند، افزود: از نظر تعداد مربیان پرورشی در مدارس استان کمبود داریم، به نحوی که باید تعداد مربیان پرورشی مدارس دو برابر شود.

حیاتی اضافه کرد: در حال حاضر به ازای هر ۱۵۰ دانش آموز یک مربی یا معاون پرورشی در مدارس استان حضور دارد.

رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با اشاره به اجرایی شدن شعار هر دانش آموز یک مهارت در سطح مدارس متوسطه اول استان کرمانشاه، افزود: در قالب اجرای این طرح تلاش می‌شود تا بسته به نوع علاقه دانش آموزان در صورت رسیدن تعداد دانش آموزان متقاضی به حد نصاب ۱۵ نفر، نسبت به برگزاری کلاس های مهارتی مربوط به آن رشته خاص برای دانش آموزان اقدام شود.

وی اضافه کرد: این کلاسها در مدارس دخترانه و پسرانه به تناسب تقاضای دانش آموزان متفاوت بوده و ممکن است شامل کلاس های گلدوزی، مکانیکی، تعمیر موبایل و یا هر موضوع دیگری باشد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار