معاون هماهنگی امور اقتصادی و تامین منابع استانداری کرمانشاه گفت : ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی استان کرمانشاه پرداخت می شود .
کد خبر: ۷۲۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰ 07 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه ،حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت : موفقیت در امر سرمایه گذاری مهمترین شاخصی است که در رشد اقتصادی منطقه می‌توانیم به آن اتکا نماییم. بحث نسبت شکل گیری سرمایه گذاری به تولید ملی و منطقه‌ای است و هر چه این نسبت بالاتر باشد نشان جذابیت و ایجاد رشد برای ان منطقه است و موفقیت در امر سرمایه گذاری مستلزم ایجاد فضا و زیر ساخت‌های مناسب می‌باشد وما باید بعد دنبال فضای تعاملی با سرمایه گذار برویم .

وی گفت : ما اولین موضوعی که در این زمینه پیگیر هستیم فضای کسب و کار است، فضای مناسب همان اتمسفر یا جو مناسب هست که باید مناسب سازی بشود تا سرمایه گذار به سمت و سوی استان میل نماید که این امر با کوتاه کردن فرآیند، کاهش هزینه وکم نمودن تعدادمدارکی که برای شروع کار لازم است مسیر خواهد شد که خوشبختانه طی فصل گذشته در بهبود فضای کسب و کار در میان دیگر استان‌ها ارتقاء داشته ایم وهم اکنون مرکز جذب سرمایه گذاری استان را محور کرده ایم که با کلیه دستگاه‌های اجرایی استان تعامل شایسته داشته باشد و پاسخ مکاتبات سرمایه گذار را سریعتر انجام دهندو در بحث الکترونیکی کردن استعلامات در حال فعالیت هستیم و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

حاتمی اضافه کرد: محور دوم بحث زیر ساخت‌ها میباشد حتی اگر فضا خوب باشد، اما زیر ساخت مهیا نباشد سرمایه گذار میلی برای سرمایه گذاری نخواهد داشت و زیر ساخت شامل دو بعد است بعد قانونی وحقوقی و هم بعد فیزیکی یعنی اگر ما مصوبات و تسهیل گری را برای سرمایه گذار داشته باشیم در بحث مالکیت، تخفیف‌ها و ... می‌توانیم ایجاد جذابیت نماییم علاوه بر این‌ها زیر ساخت‌های فیزیکی است مانند: جاده، راه، آب و ... ما اکنون براساس اولویت بندی اعتبارات عمرانی را به سمتی هدایت می‌کنیم که بیشترین ارزش افزایی اقتصادی را داشته باشد که بسیار مفید می‌باشد.

حاتمی افزود: موضوع بعدی که برای سرمایه گذاری دردستور کار داریم احیای واحد‌های راکد، واحد‌های راکد‌ی که بالا‌ی ۶۰ د. رصد سرمایه گذاری دارند و یا قبلا به بهره برداری رسیده اند و از چرخه فعالیت خارج شده اند. یک سرمایه گذار زمانی در استان سرمایه گذاری میکند که واحد‌های راکد کم بوده و تمام امکانات مهیا باشد.

حاتمی تاکید کرد: بخش اخر جلب و جذب سرمایه‌های جدید است که ما انرا به دو بخش تقسیم کرده ایم یکی توسعه فعالیت سرمایه گذار ان موجود و دوم جستجو افراد جدید. در اولویت اول سرمایه گذارانی که خوب فعال هستند با آن‌ها تفاهم نامه امضاء نمودیم که جهت گسترش فعالیت وراه اندازی فاز‌های جدید به چه امکاناتی نیاز دارندهر برنامه توسعه‌ای که دار ند ما با اولویت ویژه پیگیری می‌نماییم و هم زمان در شناسایی افراد سرمایه گذار جدید فعالیت میکنیم چه در مقیاس خرد، متوسط وبزرگ خوشبختانه چند پروژه مهم در حال استارت و شروع فعالیت شان هستند که می‌تواند تحول خوبی در ا. ستان ایجاد نمایندوما علاوه بر توسعه بخش‌های دیگر بر توسعه روز افزون بخش خدمات تاکید داریم استان کرمانشاه در کنار مزید‌هایی که دارد یک مرکز بسیار قوی تجارت و خدمات برتر است و می‌توانیم به عنوان مرکز خدمات برتر است مطرح شویم

وی درپایان اعلام نمود: تاکنون مبلغ چهار صد و پنجاه میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام‌های ارزان قیمت برای توسعه، شکل دهی، تامین نیروو مواد اولیه به بانگاه‌های اقتصادی استان کرمانشاه تزریق شده است و از نظر تامین نقدینگی استان در وضعیت مناسبی قرار دارد و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک دو برابر این مبلغ را به بانگاه‌های اقتصادی استان کرمانشاه پرداخت نماییم .

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار