یک متخصص پوست و مو با اشاره به افزایش استفاده از مواد شوینده در روزهای خانه تکانی، توصیه کرد: افراد حتما هنگام استفاده از این مواد نکات ایمنی را رعایت کنند.
کد خبر: ۷۲۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲ 14 March 2019

به گزارش تابناک  به نقل از ایسنا،دکتر مهرداد ملک ، اظهار کرد: مواد شوینده به ویژه سفید کننده ها و انواع جرمگیر، مواد شیمیایی قوی هستند که تماس طولانی مدت آنها با پوست دست می تواند اثرات مخربی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در وهله اول توصیه می شود افراد حتما از شوینده‎‌های استاندارد استفاده کرده و از ترکیب این مواد با یکدیگر بطور جد خودداری کنند، چرا که با ترکیب آنها عملا شوینده ها از حالت استاندارد خارج شده و اثرات مخرب آنها افزایش می یابد.

ملک افزود: برای حفاظت از دست‎ها توصیه می شود افراد به هنگام استفاده از موادشوینده حتما از دستکش استفاده کنند. دستکش ها هم نباید مدت طولانی استفاده شود، چرا که پوست دست را حساس می کند و توصیه می شود هر 20 دقیقه تا نیم ساعت دستکش از دست خارج شده و مدتی بعد مجددا استفاده شود.

وی تصریح کرد: همچنین برای محافظت از پوست سر و موها باید از کلاه استفاده شود، چرا که گردوغبار خانه تکانی و نیز بخار مواد شوینده می تواند به مرور موجب خشکی پوست سر و زمینه ساز ایجاد اگزما شود.

این متخصص پوست و مو افزود: در خصوص محافظت از مخاطات راه های تنفسی هم توصیه می شود افراد حتما از ماسک استفاده کنند.

وی نسبت به استفاده از مواد شوینده به ویژه سفید کننده ها و انواع جرمگیر در محیط های بسته مانند حمام هشدار داد و افزود: قبل از استفاده از این مواد در اینگونه محیط ها، باید راهی برای تهویه قرار داده و حتما از ماسک استفاده کرد. همچنین درحالتی که محیط بخار دارد نباید از این مواد استفاده کرد.

ملک تصریح کرد: عدم رعایت این نکات موجب خشکی پوست شده و شرایط بروز اگزما را فراهم می کند، بنابراین توصیه می شود افراد در کنار استفاده از دستکش و ماسک و کلاه حتما بعد از اتمام کار پوست دست و صورت خود را با انواع نرم کننده ها ماساژ دهند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار